تعدادی نکته کارآمد برای داشتن زندگی خوب

نکته 1 موفقیت: بی رحمانه زندگی و محل کار خود را بهم بریزید
آیا فضای کاری شما کاملاً درهم و برهم شده است؟
پس نباید شگفت زده باشید که چرا همیشه تحت فشار قرار دارید؟ وقتی با یک محیط پر از اشیاء و درهمریختگی مواجه میشوید، از کار کردن به بهترین شکل باز میدارد.
یک روزی وقت بگذارید و تمام اشیاء را مرتب کنید، سندها را در جای مناسب قرار دهید. پس از به دست آوردن یک نظم، حفظ آن بسیار آسان خواهد بود.
آیا فقط به فکر تمیز کردن میافتید؟ این به این معنا نیست که باید همه چیز را خودتان انجام دهید. میتوانید از یک خدمت نظافتی استفاده کنید تا برای شما این کار را انجام دهد.
به کتاب پرفروش “جادوی تغییر دهنده زندگی مرتب کردن” نوشته ماری کوندو، راهنمای شماره 1 نیویورک تایمز در زمینه مرتبسازی و سازماندهی، مراجعه کنید. او با روش KonMari خود برای سادهسازی، سازماندهی و نظم دادن به زندگی شما راهنمایی میکند.
نکته 2 موفقیت: عوامل حواس پرتی خود را دنبال کنید
یکی از اصلیترین تغییراتی که باید در مدیریت زمان خود ایجاد کنید، نحوه استفاده از زمانتان است. فقط به مدت یک هفته، فعالیتهای خود را ثبت کنید و در طول روز یادداشت کنید. پس از چند روز، یک الگوی مشخص در زمانبندی خود مشاهده خواهید کرد.
شما متوجه خواهید شد که چه فعالیتهایی وقت، انرژی، و کارآیی شما را به بیهدفی مصرف میکنند. این موارد را میتوانید “حواس پرتی” بنامید. پس از شناسایی این نقاط، سعی کنید راههایی برای کاهش یا حذف آنها پیدا کنید.
از تعهدات و وظایف بیاهمیت پرهیز کنید. از دعوتهای غیرضروری و انتظارات دیگران دوری کنید. برنامه خود را بازبینی کنید و تمام جلساتی که لازم نیستند را لغو کنید. برخی از کارها نیازی به حضور شخصی ندارند و یک پیام یا یادداشت نیز میتواند جوابگو باشد.
جلوگیری از حواس پرتی ناشی از ایمیل در همه جا بسیار مهم است. هر بار که به صندوق ورودی ایمیل خود مراجعه میکنید، تقریباً 23 دقیقه طول میکشد تا دوباره به کارتان بازگردید. تمرکز مجدد بر کار پس از چنین انقطاعاتی بسیار سخت است. اگر متوجه میشوید که به دلیل ایمیلها به بهرهوری خود آسیب میرسانید، بهتر است راهحلهایی برای مدیریت بهتر ایمیلها پیدا کنید.
نکته 3 موفقیت: نقاط کور خود را پیدا کنید
نکته 4 موفقیت: هر روز به آن عمل کنید
موفقیت بر پایه یک ریتم منظم است. اگر در انجام وظایف خود تعلل کنید و کارها را به تعویق بیاندازید، استرس در پی دارید!
پس چه باید کرد؟ عادت کنید که هر روز و هر ساعت از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید. هدف از این روالسازی این است که یک برنامه روزانه ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.
برای مثال، میتوانید 10 دقیقه صبح و عصر را برای تمرینات خود در نظر بگیرید. اگر 10 دقیقه طولانی به نظر میرسد، آن را به 5 دقیقه چهار بار در روز کاهش دهید.
همواره ترکیبی از اهداف کوتاهمدت و بلندمدت داشته باشید.
اهداف بزرگ خود را به بخشهای کوچک تقسیم کنید و هر بخش را به حدی کوچک کنید که حتی در خواب هم موفق به دستیابی به آن شوید. این روش را بعضاً “عادتهای اتمی” مینامند. به طور معمول، بیش از پنج هدف بزرگ را همزمان در نظر نگیرید.
هر روز روی آن کار کنید، اما هر بار همان کارها را انجام ندهید.
بسیاری از مردم بخش قابل توجهی از زندگی خود را صرف بحرف زدن در مورد موفقیت میکنند، اما به آن دست پیدا نمیکنند. اگر به عمق آنها نگاه کنید، متوجه میشوید که اغلب آرزو میکنند و در عین حال اقدام کافی نمیکنند.
اگر هنوز زندگی خود را برنامهریزی نکردهاید، هیچ وقت برای تغییر دیر نیست. برخی از موفقیتها در زندگی از تغییرات کوچک شروع میشوند. افرادی که همیشه به موفقیت دست نمییابند، اغلب از تغییر زندگیشان صرف نظر میکنند. در نتیجه، به کارهایی که همیشه انجام میدهند پایبند هستند.
وقتی میدانید چقدر توانایی واقعی دارید، میتوانید کارهایی که میتوانید انجام دهید را بیشتر تخمین بزنید. این به شما کمک میکند که در سازماندهی روزانه و دستیابی به اهداف خود، بدون احساس خستگی، موفقتر باشید.
در پایان، محدودیتهایی را که میتوانید در حین حفظ سلامتی و خواب مناسب داشته باشید، تعیین کنید.
اگر نمیخواهید پتانسیل خود را از دست بدهید، با این نکات کار کنید. الگوریتمی برای موفقیت: ارزیابی، برنامهریزی، تفویض اختیار، دستیابی.
یک نکته حیاتی: موفقیت در یک شب نمیآید. برای رسیدن به اوج در زندگی شغلی یا شخصی، باید با پشتکار و تحمل فراز و نشیبها پیش بروید.