موفقیت

50 صدایی که درک شنیداری انگلیسی را سخت تر می کند

اکثر مردم فکر می کنند که درک زبان مادری سخت است زیرا آنها سریع صحبت می کنند. این درست است، اما تمام ماجرا نیست. بومیان اغلب سریع صحبت می کنند، اما با تلفظ آرام نیز صحبت می کنند. تلفظ آرام بدترین کابوس یک زبان آموز است. این چیزی است که باعث می‌شود انگلیسی‌زبان «خواستن» را به‌عنوان «wanna» و «باید» را به‌عنوان «هفتا» تلفظ کنند، و به‌ویژه در هنگام صحبت سریع و معمولی رایج است. به اکثر زبان آموزان هرگز به صراحت قوانین تلفظ آرام آموزش داده نمی شود، که می تواند درک گفتار بومی را تقریبا غیرممکن کند. تصور کنید در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید و شخصی به شما می گوید: “فردا می خواهم به نمایش بگذارم؟” سعی کنید هر یک از آن کلمات را در فرهنگ لغت جستجو کنید – آنها را پیدا نخواهید کرد. امروز بیش از 50 مورد از رایج‌ترین تلفظ‌های آرام در انگلیسی را که به 8 گروه تقسیم می‌شوند، مرور می‌کنیم تا دفعه بعد که یک زبان مادری نامفهوم را می‌شنوید، بتوانید آنها را تشخیص دهید. توجه داشته باشید که تمامی تلفظ هایی که در اینجا بررسی می کنیم، تلفظ های انگلیسی آمریکایی هستند.

چرا درک شنیداری فقط با دیدن بهتر نمی شود؟

میتوانید از این روش استفاده کنید ولی این یک روند بسیار طولانی خواهد بود و به کندی عمل میکند.گفتن این جمله که ” درک شنیداری من با گذشت زمان و دیدن متن ها بهبود می یابد”دقیقا مانند این است که یک موسیقیدان بگوید “توانایی من در تشخیص نت ها و آکوردها با گذشت زمان و نوردهی بهبود می یابد”. اگر نوازنده های حرفه ای و جدی این مطلب را بشنوند قطعا خواهند گفت:آیا آموزش های شنیداری را نیاموخته ای؟

در یادگیری زبان بر موضوع آموزش شنیداری بسیار تاکید شده است زیرا بیشتر مردم این موضوع را نمی دانند که میتوان آموزش شنیداری را نیز برای یادگیری در یک زبان دیگر استفاده کرد.این مقاله در مورد تشریح صدا که یکی از نمونه تمرینات مفید در آموزش شنیداری به زبان خارجی است، می پردازد.در آموزش شنیداری یادگیری در مورد تلفظ های آرام یکی از نکات مهم است زیرا یادگیری صریح نحوه تغییر کلمات و صداها باعث میشود دفعه بعد که با آنها روبرو شدید مغزتان آنها را راحت تر تشخصی دهد.

کلمه “به”

وقتی سریع صحبت می کنیم، کلمه “به” تغییر زیادی می کند. ابتدا، صدای پایانی “oooo” به صدای “uh” یا “ə” تغییر می کند: به → tuh. بنابراین به جای گفتن «به مدرسه برو»، می‌گوییم «به مدرسه برو» (به مدرسه برو → برو به مدرسه). این قسمت دیوانه کننده است. هنگامی که ما حتی سریعتر صحبت می کنیم، صدای “t” از “to” به صدای “d” تغییر می کند. بنابراین «go to» به «go tuh» تبدیل می‌شود که به «go duh» یا «goda» تبدیل می‌شود. من از پایان های –uh و –a به صورت مترادف در سراسر این مقاله برای نمایش صدای “ə” استفاده خواهم کرد. در اینجا برخی از تغییرات رایج دیگر با کلمه “to” وجود دارد:

به → توه (tə) → دیه (də)

رفتن به → go tuh → goda (godə)

چگونه → چگونه توه → Howda

رفتن به ← رفتن توه ← گوندا ← گونا

تلاش برای ← تلاش توه ← tryinda ← tryinda → tryna

می خواهم → wan-tuh → می خواهم

باید ← توح ← هفتا

به → got tuh → godda

استفاده می شود → استفاده به → استفاده از tuh

فرض کنید → فرض کنید → فرض کنید توح

کلمه “تو”

کلمه “شما” بسیار رایج است، و همچنین تلفظ آرام آن “yuh” یا “ya” (yə) استفاده می شود. نکته مهم این است که صدای “o͞o” به صدای “ə” تغییر می کند. بیایید به چند نمونه رایج نگاه کنیم:

شما → بله (بله)

آیا شما → did-jou → dijoo → dija (در اینجا، “d” پایانی “did” و “y” در “تو” ترکیب می شوند تا صدای “j” را ایجاد کنند!)

آیا شما → d’you → d’ya

got you → got-chu → got-cha (در اینجا “t” پایانی “got” و “y” در “you” ترکیب می شوند تا صدای “ch” را ایجاد کنند!)

دریافت تو ← get-chu → get-cha

گرفتن → خود را دریافت کنید

نکن ← Don’t-chu → Don’t-cha

can’t you → can’t-chu → can’t-cha

نمی‌خواهی → نمی‌کنی → نمی‌کنی

تو چی هستی ← وادر تو ← ودر یا چی هستی ← چی چو ← چه چا

چه کاری → wha-d’ya → what-chu → what-cha

انجام دادی → کردی → کردی

کلمه “از”

اولین چیزی که باید درک کنید این است که “f” در “of” در واقع مانند “f” نیست، بلکه مانند “v” → “əv” به نظر می رسد. هنگامی که ما سریع صحبت می کنیم، صدای نهایی “v” کاهش می یابد و صدای “ə” باقی می ماند. بیایید به چند نمونه از این نگاه کنیم:

نوع → kin-uv → kinda (kində) → kina (kinə) (در اینجا، صدای “d” به طور کامل کاهش می یابد)

a lot → a lodduv → a lodda (در اینجا “t” در انتهای “lot” به “d” تغییر می کند)

خارج از → ou-duv → ou-da (تغییر دیگری از “t” به صدای “d”)

مرتب کردن -> sor-duv → sorda

کلمه “داشتن”

ما فقط دیدیم که چگونه صدای “v” در انتهای “of” کاهش یافت و چیزی جز صدای “uh” باقی نگذاشت. دقیقاً همین اتفاق در مورد کلمه “داشتن” می افتد!

باید داشته باشد → باید → باید داشته باشد

می توانست → می توانست → می توانست

داشتم → می خواستم → می داشتم

کلمه ” هستند “

وقتی کلمه “are” را سریع می گوییم، صدای “a” کاهش می یابد و چیزی جز صدای “r” باقی نمی ماند که اغلب با کلمه قبل یکپارچه می شود.

شما هستید → شما هستید

وجود دارد → there-r → وجود دارد

whad-r چیست (نمونه دیگری از تغییر صدای “t” نهایی به صدای “d”)

او / او / آنها

وقتی این کلمات را سریع می گوییم، صداهای اولیه “h” یا “th” اغلب از بین می روند و بقیه صداهای -im، -er یا -em با کلمه قبل یکپارچه می شوند. یکی از نکات مهم این است که وقتی به آرامی «آنها» را می گوییم، تلفظ به «thəm» تبدیل می شود.

به او بگو → tellim

به او بگو → گوینده

به آنها بگو → تلوم (telləm)

به او → givim

به او → بخشنده

به آنها → givum

نشان دادن او → نشان دادن

نشان دادن او → show-er

آنها را نشان دهید → showum

کلماتی که با حروف صدادار شروع می شوند

کلماتی که با حروف صدادار شروع می شوند دشوار هستند زیرا صدای مصوت اولیه می تواند با کلمه قبل یکپارچه شود و تشخیص مرزهای کلمه را دشوار کند.

نه آمریکایی → نه مریکن → نودا مریکن

چه در مورد -> whadda bout

سوار شدن → گدون

یعنی → تادیس

ساعت سه → ساعت سه ساعت

دیگر تلفظ های آرام

برای → fr (برای شما → fr-you)

یا → r (این یا آن → این-ر آن)

خواستم → خواستم → خواستم

زیرا → علت → cuz

به من بدهید → gimmee

نمی دانم → نمی دانم → نمی دانم

قبلاً → a(l) آماده → ah-ready

خوب → a(l)right → ah-right

بیا اینجا → بیا

احتمالاً → احتمالاً → prolly

عملی کردن آن

ما در اینجا بسیاری از تلفظ های آرام رایج در زبان انگلیسی را آموختیم، حال بیایید به چند نمونه از زبان های مادری توجه کنیم و ببینیم چه تعداد از آنها را میتوانیم تشخیص دهیم.

0:26 – این یک نوع است → این کیندووا است → این کیندووا است → ts kinduva

0:42 — می توانید باشید → youk’n be

0:48 – شما یک → y’did a

0:56 — باید بگویم → من هفتا می گویم

1:01 – باید به شما بگویم → باید به شما بگویم

1:14 – وجود دارد → وجود دارد → وجود دارد

1:18 — پاسخ دادن به like a → پاسخ دادن به d’like a

1:20 – سعی می کنیم → tryinda → tryinda

1:23 – به طوری که من ← آنقدر تاد هستم-من → آنقدر تادم هستم

1:25 — جوانان یا چیزی ← جوانان-ر چیزی

2:01 – بسیاری از → a lodda the

یادگیری نحوه تلفظ صحیح کلمات در زبان بخش مهمی از روند یادگرفتن محسوب می شود.در این مطلب با تلفظ صحیح برخی کلمات بیشتر آشنا خواهیم شد.

ترفند های کاربردی در یادگیری زبان:

-سعی کنید واژه ها  با را پسوند و پیشوند بسازید

-آنچه را که علاقه دارید بیاموزید

-زمان خود را مدیریت کنید

-کتاب های مخصوص به کودکان را نیز مطالعه کنید

-تلویزیون بیشتر تماشا کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا