متفرقه

7 ترفند سالم ماندن برای افراد پرمشغله

1.چیزها را جالب نگه دارید.

انجام تمرینات مشابه هر روز می تواند خسته کننده باشد و انگیزه شما را کاهش دهد. اگر معمولاً دوچرخه می دوید یا دوچرخه سواری می کنید، در کلاس شرکت کنید، یوگا انجام دهید یا وزنه بزنید – یا برعکس. تغییر روتین به به حداکثر رساندن نتایج تمرین کمک می کند و هیجان انگیز شدن برای چیز جدیدی را آسان می کند.

2.از بی تحرکی خودداری کنید.

در طول یک تماس کنفرانسی حرکات کششی انجام دهید، دورتر پارک کنید یا یک ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوید. یک مطالعه نشان می‌دهد که یک پیاده‌روی در زمان ناهار «به‌طور محسوس و فوری می‌تواند خلق و خوی افراد و توانایی کنترل استرس در محل کار را افزایش دهد». افزودن چند مرحله اضافی به روال خود در واقع می تواند به همه مراحل شما کمک کند.

3.برنامه ریزی کنید.

وقتی از یک روز پر از تصمیم گیری می آیید، انتخاب بین تمرین با وزنه و ایروبیک می تواند استرس را افزایش دهد. برنامه ریزی برای تمرین از قبل به شما کمک می کند تا روی تناسب اندام تمرکز کنید. وقتی کارتان تمام شد، احساس قوی و کامل خواهید کرد!

4.هر چیزی بهتر از هیچ است.

به طور واقع بینانه، فشار دادن حتی در 30 دقیقه ورزش در روز برای بسیاری تقریبا غیرممکن است. به خاطر داشته باشید که تناسب اندام با تلاش اندک به دست می آید – 10 دقیقه قبل از دوش صبحگاهی، یا کمی وقت قبل از خواب، به شما کمک می کند تا به این اهداف سلامتی و تناسب اندام دست یابید. YouTube تعداد زیادی ویدیوی تمرینی سریع برای همه سطوح دارد، بنابراین می‌توانید در هر محدودیت زمانی فعال بمانید.

تغییر سبک زندگی

1.هر روز را با نیت شروع کنید.

سعی کنید وقتی از خواب بیدار می‌شوید، یک یادآور روی تلفن خود تنظیم کنید تا سلامت و تندرستی خود را در طول روز در ذهن داشته باشید. آگاه بودن در مورد نیات خود به این معنی است که کمتر تسلیم وسوسه های کوچکی خواهید شد که در درازمدت اضافه می شوند.

2.صدا را به سکوت تغییر دهید.

وسوسه انگیز است که در تمام طول شب در اینستاگرام حرکت کنید یا برای تماشای یک سریال جدید به منطقه بروید. اگرچه این ماهیت دوم است – و حتی ممکن است آرامش‌بخش به نظر برسد – مطالعات بنیاد ملی خواب نشان می‌دهد که نور الکترونیکی (و به ویژه آبی) قبل از خواب باعث بی‌خوابی می‌شود و ریتم‌های شبانه‌روزی را مختل می‌کند. قدرت داشتن خواب با کیفیت کافی را دست کم نگیرید! پس تلفن را خاموش کنید، تلویزیون را خاموش کنید و کمی چشمانتان را ببندید تا فردا روز پربارتری داشته باشید!

3.یک لحظه آن را در نظر بگیرید.

فرقی نمی‌کند دیشب در غذاخوری‌ها زیاده‌روی کرده باشید یا در وقت ناهار بیسکویت را بیاورید، برای بازگشت به واگن هیچ‌وقت دیر نیست! اجازه ندهید این سکسکه ها شما را از مسیر خارج کنند. اگر هر روز سخت برای رشد شخصی یا حرفه ای کار می کنید، حق دارید هر چند وقت یکبار زیاده روی کنید. مثبت بمانید، سبزیجات خود را بخورید و دوباره امتحان کنید.

4.برای خودمراقبتی برنامه ریزی کنید.

خود را در اولویت قرار دهید. 10 دقیقه در روز را برای حرکات کششی آهسته اختصاص دهید، یک چرت با قدرت داشته باشید یا در زمان استراحت ناهار خود به پیاده روی آرامش بخش بروید. تندرستی شخصی برای بهره وری بسیار مهم است و هرچه شادتر باشید، بهره وری بیشتری خواهید داشت.

5.به خودتان سخت نگیرید.

تعادل کلیدی است. خوردن یک تکه پیتزا این واقعیت را تغییر نمی دهد که شما یک سبک زندگی سالم دارید، و گاهی اوقات حذف یک تمرین در واقع کار درستی است. خودتان را زیاد کار نکنید و با نگرانی در مورد چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید، مانند آسیب یا بیماری، استرس اضافی به زندگی خود اضافه نکنید.

6. حرکات کششی انجام دهید

حرکت کششی، یکی از عوامل مهم در سبک زندگی سالم است که به حفظ سلامتی بدن و روان کمک می‌کند. این نوع فعالیت‌ها از جمله ورزش‌هایی است که با کمک وزن بدن یا دستگاه‌های مخصوص، به کشش متناوب و متنوعی بر روی عضلات اعمال می‌کند. با انجام حرکت‌های کششی، انعطاف پذیری بدن افزایش می‌یابد، قدرت و استقامت عضلات بهبود می‌یابد و احساس راحتی و آرامش روانی افزایش می‌یابد همچنین با انجام حرکات کششی افزایش قد  می توانید قد خود را تا حدودی افزایش دهید. علاوه بر این، این نوع ورزش‌ها به پیشگیری از مشکلات مربوط به عضلات و مفاصل، افزایش حرکت مفاصل و کاهش خطر ابتلا به آسیب‌های ورزشی کمک می‌کنند. بنابراین، انجام حرکت‌های کششی به طور منظم و متناسب با وضعیت فیزیکی فرد، بخش مهمی از سبک زندگی سالم و پویا را تشکیل می‌دهد.

7. خوردن قرص ضد افسردگی

استفاده از قرص ضدافسردگی مثل کاربرد اس سیتالوپرام  ممکن است در حفظ یک سبک زندگی سالم و پایدار کمک کند، اما باید به موارد زیر توجه کرد. اولاً، این قرص‌ها باید تحت نظر پزشک متخصص و با توجه به راهنمایی‌های آن مصرف شوند. ثانیاً، مصرف آنها تنها یک جزء از برنامه درمانی برای افسردگی است، بنابراین ترکیب آن با مشاوره روانشناسی یا روانپزشکی موثرتر خواهد بود. سوماً، مراقبت از سلامتی فیزیکی نیز بسیار مهم است. تغذیه مناسب، ورزش منظم، خواب کافی و مدیریت استرس مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند. در نهایت، این مهم است که هر گونه تغییر در درمان یا استفاده از داروها را با پزشک خود مطرح کنید و همچنین هرگونه علایم جانبی یا تغییرات در حالت روحی خود را به او گزارش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا