متفرقه

نکات مبتدی برای ورود به شغل مرتبط با فناوری

پس از گذراندن بیش از 15 سال برای توسعه نرم افزار، انتشار محصولات، مدیریت تیم ها، مشتریان و انتظارات، من انبوهی از افکار را برای به اشتراک گذاشتن با نسل جوان داشتم.

خوشبختانه من توانستم همه چیز را در هشت نقطه سطح بالا خلاصه کنم بدون اینکه مخاطبم از آن خسته شود.

1. با مردم ارتباط برقرار کنید

شبکه‌های اجتماعی برای توسعه‌دهندگان و جوامع توسعه‌دهنده در ایجاد شغل شما تأثیرگذار است. شما می توانید با افراد همفکر ملاقات کنید، الگوهایی پیدا کنید، فرصت هایی برای همکاری، یادگیری و یافتن شغل پیدا کنید.

بدون شک شبکه های اجتماعی میتواند گزینه خوبی برای توسعه دهندگان باشد چه شما دانشجو باشید ، چه یک تازه کار یا اینکه یک کهنه کار حرفه ای باشید.پلتفرم هایی از جمله Polywork و Showwcase و توییتر و لینکدین برای بررسی عالی کار می کنند. شما میتوانید از افراد حرفه ای در یادگیری و مشارکت کمک بگیرید و با آنها ارتباط برقرار کنید.یادگیری و به اشتراک گذاشتن هرچیزی که بلد هستید یک چرخه بسیار شگفت انگیزی برای ایجاد دانش است.ما میتوانیم در جمع رشد کنیم، همچنین بهره مند شدن از تجربیات دیگران می تواند در رشد ما موثر باشد.

2. کنجکاو بمانید

کنجکاوی میل به یادگیری چیزهای جدید است. کنجکاو بمانید و برای یادگیری باز باشید. کنجکاوی سوالات و تردیدها را به ذهن متبادر می کند. لذت در یافتن پاسخ است.

بنابراین، لطفاً وقتی شک دارید سؤال بپرسید، از فکر کردن در مورد اینکه آیا این سؤال احمقانه است، مردم چه فکر می کنند و غیره خجالت نکشید.

کنجکاو ماندن به شما کمک می کند تا نحوه کار کردن اشیاء زیر کاپوت را پیدا کنید. وقتی صحبت از برنامه نویسی به میان می آید دانستن درونیات چیزها فواید زیادی دارد. بنابراین، کنجکاو باشید و به کاوش ادامه دهید.

برای مثال، کنجکاوی در مورد آموزش NFTها به عنوان یک پدیده نوظهور در دنیای فناوری و هنر به شدت در حال افزایش است. NFTها یا “توکن‌های غیرقابل قطعی”، اثری دیجیتال را به صورت یک مالکیت منحصر به فرد و غیرقابل تقلید از طریق فناوری بلاکچین نشان می‌دهند. این فرصت برای هنرمندان، طراحان، و خلاقان به عنوان یک راه جدید برای ارتباط با جامعه و فروش اعمال خود، جذابیت بالایی دارد. اما آموزش درک اصول و عملکرد این فضا، از جمله مفاهیم مرتبط با بلاکچین، مفاهیم مالکیت دیجیتال، استانداردها و فرایندهای ایجاد یک NFT، انتخاب پلتفرم مناسب برای عرضه اثر، و راه‌های بازاریابی و فروش موثر، اساسی است. آموزش‌های متعددی در این زمینه وجود دارد که از ویدیوهای آموزشی تا دوره‌های آموزشی آنلاین و کتاب‌های مخصوص، این دانش را فراهم می‌کنند و به افراد کمک می‌کنند تا در این فضا به دانش و مهارت لازم دست یابند.

3. Side Hustles را توسعه دهید

اینجا نقطه مورد علاقه من است، Side Hustles. هنگامی که عادت به انجام کارها دارید، شور و اشتیاق خود را به سمت هدف شغلی تقویت می کنید، به دنبال یادگیری چیزهای جدید هستید و با مردم ارتباط برقرار می کنید، اقیانوسی از فرصت ها برای شلوغی های جانبی خواهید داشت.

اما صبر کنید، مزاحمت های جانبی چیست و چرا به آنها نیاز است؟ آیا ما از قبل کارهای کافی برای انجام دادن نداریم؟ بله سوالات بسیار کاربردی بیایید یکی یکی به آنها برسیم.

ساید hustles هر کاری است که خارج از شغل معمولی خود برای کسب دانش، شهرت، پول و رشد انجام می دهید. انواع مختلفی از فشارهای جانبی وجود دارد مانند

  • مشارکت در پروژه های منبع باز
  • نوشتن مقاله در وبلاگ
  • منتورینگ
  • درس دادن
  • فریلنسینگ
  • ساختمان جامعه
  • انتشار کتاب، کتاب الکترونیکی
  • سخنرانی در کنفرانس ها
  • ایجاد محتوای ویدیویی و بسیاری موارد دیگر

اکنون همه اینها نیاز به زمان دارند، و البته، ممکن است چیزی به نام شغل “اصلی” برای مراقبت داشته باشید. با این حال، بیشتر موارد فوق نیازی به زمان یا وقف زیاد ندارند. همچنین، همه اینها می تواند محصول جانبی شغل «اصلی» شما باشد.

چند مثال در این خصوص:

آیا شما توانستید مشکل فنی به وجود آمده در محل کار خود را حل کنید؟ میتوانید در مورد مراحل ان یک مقاله تهیه کنید یا یک ویدئو با توضیحات مراحل آن بسازید و در صفحه YouTube  خود با اشتراک بگذارید. و همچنین می توانید در مورد آن در StackOverflow و انجمن Showwcase و توییتر مطالبی نیز به اشتراک بگذارید.

در زمینه های خاص تخصص دارید و توانسته اید نکاتی را در این خصوص یادداشت کنید؟ همه مطالبی که جمع آوری کردید را دریک سند انتقال دهید و با عنوان کتاب الکترونیکی منتشر کنید. و نگران این موضوع نباشد که چه کسانی از آن استفاده خواهندکرد زیرا همیشه متقاضیان زیادی برای محتواهای با کیفیت وجود دارد. به عنوان مثال آموزش NFT

آیا شما عاشق تدریس هستید؟ ۱ ساعت در تعطیلات آخر هفته را صرف تعامل با افراد علاقه مند به حوزه های تخصصی خود کنید. در یک کنفرانس در مورد موضوع صحبت کنید.

مثالی دیگر در این خصوص دانستن مهارتهایی است که کمتر کسی آن ها را می داند یکی از آن ها شبکه کردن دو کامپیوتر است. دانستن روش‌های شبکه‌کردن دو کامپیوتر می‌تواند تأثیر بسزایی بر فرصت‌های شغلی فرد در زمینه فناوری داشته باشد. با تسلط بر این مهارت، فرد توانایی برقراری ارتباط بین دو دستگاه را دارا می‌شود که این امر اهمیت بسیاری در جوامع فناوری دارد. از جمله فرصت‌های شغلی که این مهارت می‌تواند ایجاد کند، می‌توان به کارهای مرتبط با مدیریت شبکه‌های کامپیوتری، پشتیبانی فنی، توسعه نرم‌افزار و حتی امنیت سایبری اشاره کرد. در واقع، با داشتن دانش در این زمینه، فرد قادر خواهد بود تا در بخش‌های مختلفی از صنعت فناوری اطلاعات فعالیت کند و به عنوان یک فرد با مهارت‌های چندگانه و توانمند، در بازار کار رقابتی بهتری داشته باشد. به علاوه، توانایی شبکه‌کردن دو کامپیوتر نشان دهنده تسلط فرد بر فناوری و ابزارهای جدید است که می‌تواند به افزایش جذابیت او برای کارفرمایان و کسب فرصت‌های شغلی مناسب کمک کند.

اگر بتوانید فشارهای جانبی را بدون فرسودگی مدیریت کنید، کار درستی است. من برخی از تجربیات شخصی خود را در انجام پروژه های جانبی به عنوان یک توسعه دهنده در اینجا ثبت کرده ام.

نکاتی که باید قبل از انتخاب شغل به آن توجه داشته باشید:

-تعریفات سازمان بین المللی کار در خصوص شغل مورد نظر

-انتخاب شغلی مناسب

-در نظر داشتن معیار های مناسب شغلی مانند علاقه

-داشتن مهارت های کافی

-بررسی نیازهای بازار کار

به طور خلاصه

به طور خلاصه، با تمام نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، روی این نکات تمرکز کنید:

  • عادات خوب بسازید
  • اشتیاق خود را با دقت پیدا کنید.
  • با افراد همفکر ارتباط برقرار کنید و شبکه خود را بسازید.
  • کنجکاو باشید و به یادگیری ادامه دهید.
  • برای رشد از فشارهای جانبی استفاده کنید.
  • مهارت های نرم ضروری است.
  • یاد بگیرید زمان خود را مدیریت کنید.
  • یک مربی پیدا کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا