اخبار

مریخ در سال 2050: 6 فناوری آینده در اولین شهر مریخ

1. طرح های توسعه تهاجمی نسبتاً به زودی انجام خواهد شد

با گذشت زمان، اولین شهر مریخ بسیار بزرگتر خواهد شد و در نهایت، چندین شهر روی سطح مریخ پخش خواهند شد.

اکثر شهرها را می توان در منطقه هلاس پلانیتیا، که پایین ترین دشت واقع در مریخ است، ساخت. فشار هوای آن بیشتر از هر جای دیگری در مریخ با زندگی انسان سازگار است.

همچنین می‌توانیم چندین سکونتگاه انسانی در نزدیکی غارهای طبیعی و لوله‌های گدازه‌ای نزدیک به آتشفشان آرسیا مونس داشته باشیم.

ده‌ها ربات کاوشگر می‌توانند برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد این مناطق مستقر شوند.

بیشتر در آینده، یک سیستم هایپرلوپ زیرزمینی می تواند برای انتقال غیرنظامیان بین شهرها ساخته شود.

2. مریخ به یک مرکز بزرگ برای صنعت معدن فضایی تبدیل خواهد شد

سیاره مریخ به خاطر استخراج فلزات ارزشمند و استخراج سیارک ها در کمربند سیارکی بین سیاره مریخ و  سیاره مشتری و همچنین فروش حقوق مالکیت معنوی به زمین میتواند از سیاره های سود آور باشد.می توان گفت که استخراج فضایی برای شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند تریلیون ها دلار سود به همراه دارد.استخراج های انجام شده از سیارک ها و نیز خود سیاره مریخ ، این ماده استخراج شده با موشک های قابل استفاده دوباره به زمین برگردد.

3. ماهواره های در حال چرخش، ارتباطات دائمی با زمین را امکان پذیر می کند

مریخ به طور متوسط ​​حدود 140 میلیون مایل از زمین فاصله دارد. و معمولاً حدود 20 دقیقه طول می کشد تا یک سیگنال از مریخ به زمین و بالعکس ارسال شود. با این حال، زمانی که خورشید مستقیماً بین مریخ و زمین قرار دارد، ارتباطات می تواند تا دو هفته مسدود شود.

به همین دلیل است که ماهواره ها در مدار مریخ به دور خورشید قرار می گیرند تا به عنوان ایستگاه های رله عمل کنند. این ماهواره ها امکان برقراری ارتباط مداوم بین دو سیاره را بدون وقفه قابل توجهی فراهم می کند.

انتقال داده بین زمین و مریخ می تواند در درجه اول با استفاده از فناوری بلاک چین انجام شود. برخی از جذاب‌ترین ارتباطات می‌تواند شامل ویدیوهای ویروسی درباره زندگی در مریخ باشد.

4. موشک های قابل استفاده مجدد هر 2 سال یک بار مردم را به مریخ منتقل می کنند

بیشتر غیرنظامیان در مریخ احتمالاً با فضاپیمای SpaceX به مریخ سفر خواهند کرد – به طور خاص، مدل Starship کاملاً قابل استفاده مجدد و نسخه های ارتقا یافته بعدی آن. افراد دیگر با فضاپیمای ارائه شده توسط ناسا و سایر سازمان ها سفر خواهند کرد.

قبل از اینکه مردم سفر خود را به مریخ آغاز کنند، احتمالاً تحت غربالگری‌های روان‌شناختی و بررسی‌های پس‌زمینه قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که از نظر ذهنی برای تحمل شرایط سخت مریخ تا چندین سال آماده هستند. آنها همچنین ممکن است ساعت‌ها را در محیط‌های واقعیت مجازی واقع‌گرایانه بگذرانند که حاوی نمایش‌هایی از محل زندگی و امکانات کاری در مریخ است. این تضمین می کند که مردم قبل از سفر به مریخ، درک محکمی از شرایط زندگی روزمره خود دارند.

علاوه بر این، آنها می توانند زمان زیادی را در محیط های واقعیت مجازی که نمایانگر فضای داخلی فضاپیما هستند، بگذرانند. این بسیار مهم است زیرا سفر به مریخ 7 ماه طول می کشد و مستلزم قرار گرفتن در فضای نسبتا فشرده ای است که بیش از صد نفر آن را اشغال می کنند.

پیش بینی های انجام شده حاکی از آن است که هزینه های انتقال به مریخ بین 200 تا 300 هزار دلار خواهد بود، این مبلغ تقریبا برابر با هزینه  تهیه یک خانه در ایالت متحده بود.بنابراین مردم ساکن در ایالت متحده میتوانند خانه های خود را فروخته و به سیاره مریخ نقل مکان کنند و افراد دیگری نیز میتوانند با دریافت وام های شخصی هزینه این سفر و نقل مکان کردن را پرداخت کنند و هر فرد برای کمک کردن به برطرف کردن نیروی کار در مریخ وام خود را بعد از پیدا کردن شغل مناسب پرداخت میکند. انتظار میرود که بلیت برشگت از مریخ به زمین به صورت رایگان باشد.

سفینه‌های فضایی از مریخ و زمین در یک دوره 30 روزه هر 26 ماه حرکت می‌کنند، زمانی که مریخ و زمین برای انجام این سفرها به بهترین شکل هم‌تراز باشند.

آموزش زبان انگلیسی و استفاده از کتاب‌های مخصوص آزمون‌های مانند تافل، به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای آمادگی بهتر برای آینده در مریخ، اهمیت بسیاری دارد. زمانی که انسان‌ها به سمت کاوش‌های فضایی و کالونی‌های مریخ حرکت می‌کنند، دانش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان جهانی از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود. از زمان کنونی تا آینده، تعاملات بین‌المللی، مذاکرات علمی، و ارتباطات روزمره در محیط‌های کاری و اجتماعی در مریخ، احتمالاً به زبان انگلیسی صورت خواهد گرفت. به علاوه، آزمون‌هایی مانند تافل، مهارت‌های زبانی را بهبود می‌بخشند و امکان ارتقاء دانش انگلیسی فرد را فراهم می‌کنند، که این امر در محیط‌هایی که انتظار می‌رود تعداد زیادی از ارتباطات بین‌المللی رخ دهد، بسیار ارزشمند است. از این رو، آموزش زبان انگلیسی و استفاده از منابعی مانند کتاب‌های تافل، به عنوان یکی از نیازهای اساسی برای آینده در مریخ، بی‌گمان ضروری خواهد بود.منبع

5. روبات های خودمختار برای آب استخراج خواهند کرد

آبی که برای ساکنان مریخ تامین می‌شود، استخراج و توسط روبات‌های معدن‌کار مستقل ایجاد می‌شود. آن ربات ها آن آب را از یخ و مواد معدنی هیدراته به دست خواهند آورد.

حتی قبل از اینکه اولین انسان به مریخ قدم بگذارد، نوآوری های قابل توجهی در سیستم های استخراج رباتیک مستقل مورد نیاز خواهد بود.

اکثر آب با استفاده از سیستم های فیلتراسیون مبتنی بر فناوری نانو بازیافت خواهد شد.

6. آینده برنامه نویسی

در سال 2050، آموزش برنامه‌نویسی در مریخ به چالش‌های جدیدی روبرو خواهد شد. با توجه به شرایط محیطی متفاوت این سیاره، دانشجویان باید با فناوری‌های پیشرفته‌تری آشنا شوند. آموزش‌های مرتبط با برنامه‌نویسی رایانه‌های کوانتومی و هوش مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود. همچنین، آموزش برنامه‌نویسی برای سیستم‌های مدیریت منابع و ارتباطات فضایی مورد تاکید قرار خواهد گرفت. از آنجا که ارتباط با زمین ممکن است محدود شود، دانشجویان نیازمند مهارت‌های برنامه‌نویسی محلی و ایجاد حلقه‌های بازخورد مستقیم در سیستم‌های خودکار خواهند بود. به علاوه، آموزش‌های مربوط به امنیت سایبری و حفاظت اطلاعاتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود تا به حفظ اطمینان و کارآمدی سیستم‌های مریخی کمک شود. ممکن است زبان های برنامه نویسی تغییر کند مثلا پایتون احتمالا دیگر کاربردی نداشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا