موفقیت

سخت ترین ساز برای نواختن چیست: سخت ترین سازها رتبه بندی شده اند

نواختن موسیقی یکی از استعدادهای شگفت انگیز و زیبایی است که امروزه آسان تر می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. اینکه بتوانید موسقی را چاشنی زندگی خود کرده و از نت ها برای زیبایی بخشیدن به زندگی خوداستفاده کنید بسیار کاربردی است. برای اینکه بتوانید موسقی را چاشنی زندگی خود کنید لازم است که از ساز ها استفاده کنید.

اینکه شما بتوانید ساز بزنید و موسیقی را به طور ملموس تر وارد زندگی خود کنید یکی از اعمالی است که اگر انجام دهید برای سالیان سال به خود برای این اتفاق شگفت انگیز و تأثیر گذار افتخار خواهید کرد. اشتیاق انسان به موسیقی اجتناب ناپذیر زیرا که موسقی روح انسان را نوازش می دهد و باعث دگرگونی حال وی می شود. برای شروع یادگیری نواختن یک ساز بهتر است که به دنبال علاقه ی خود بروید. به چه سازی علاقه دارید و اغلب به چه نوع موسقی گوش می دهید؟ علاقه خود را بیابید و آن را دنبال کنید علاوه بر این پیشنهاد می کنم که از ساز های آسان تر شروع کنید تا دل زده نشوید.

ما در طول این سال ها شاهد بررسی و امتحان انواع سازه ای موسیقی بوده ایم و با اطمینان می توانیم بگوییم که اگرچه برخی از آن ها را می توان در عرض چند هفته یاد گرفت، اما برخی دیگر نیاز به صبر و تمرین زیادی دارند.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید، اجازه ندهید این لیست شما را از مطالعه هر یک از این سازها منصرف کند. اگرچه آنها کمی تلاش و توجه بیشتری را می طلبند، اما مزایای آن اغلب بیشتر از یادگیری یک ساز ساده تر است!

ما به برخی از دشوارترین آلات موسیقی برای نواختن و همچنین آنچه که آنها را برای نوازندگان مبتدی و متخصص دشوار می کند نگاهی می اندازیم. اما قبل از آن چند ساز راحت را برای شروع معرفی می کنیم. آموزش گیتار، آموزش دف و فلوت از ساز های راحت برای نواختن هستند. در ابتدا اگر یکی از این آموزش ها را دنبال کنید یادگیری ساز بعدی برایتان راحت تر می شود به عنوان مثال آموزش دف را یاد بگیرید.

1- French Horn

French Horn همان طور که از نامش پیداست، ریشه در فرانسه دارد که تولیدکننده اصلی بوق های شکاری بود. اما فریب زیبایی ساز را نخورید و باور کنید که نواختن آن آسان است.

اولین و مهمتر از همه، هورن فرانسوی، سازی است که بالاترین قسمت را در بین تمام سازها دارد. به دلیل تقاضای جزئی بالا، اگر قسمت اشتباهی را بزنید یا لب‌هایتان را دقیقاً قرار ندهید، ممکن است یک یادداشت را از دست بدهید.

این دلیل اصلی من است که احساس می کنم سخت ترین ساز برای یادگیری و نواختن است. اندازه و وزن ساز عوامل دیگری هستند که نواختن را دشوار می کنند.

یک لوله بلند در این طرح یک دایره پهن ایجاد می کند. شما باید با احاطه کردن آن با دستان خود، ساز را نگه دارید. این حالت دست به همراه وزن ساز، نواختن آن را برای مدت طولانی دشوار می کند.

انگشتان شما همچنین باید بتوانند به راحتی با دکمه ها تماس بگیرند، که به انعطاف پذیری قابل توجهی نیاز دارد.

برای ایجاد صدای دلنشین، باید بر تکنیک تنفس خود با لوله بلند مسلط شوید. پیچیدگی کلی نواختن بوق فرانسوی از این اجزا تشکیل شده است. برای ارکسترها داشتن یک نوازنده پشتیبان هورن که بتواند در زمانی که نوازنده اصلی در دسترس نیست، کار را به دست بگیرد، نسبتاً غیرعادی است.

۲- ویولن

دشوارترین ابزار استریمینگ برای استاد

ویولن بدون شک پیچیده ترین سازه ای زهی است و برای نواختن و تسلط بر آن به تمرکز و دقت زیادی نیاز خواهید داشت.

ویولن، برای شروع، کوچک ترین ساز زهی بلند است. در نتیجه، حفظ موقعیت صحیح در حین نواختن دشوار است. ویولن همچنین نسبت به دیگر سازه ای زهی که برای هدایت انگشتان نوازنده استفاده می شود، فاقد فرچه است. از آنجا که فرچه وجود ندارد، مهم است که انگشتان را به طور دقیق و کامل قرار دهید.

اما مشکل اصلی ویولنسل در ایجاد تعادل در تن صدا است. یادگیری نواختن این ساز به منابع ذهنی و فیزیکی زیادی نیاز ندارد، اما تولید یک صدای خوب با بلندی، گام و لحن صحیح بدون از دست دادن زیبایی و تمایز تن صدا به خاطر ضعف قلب نیست.

حتی چیزی به سادگی حفظ طول کمان برای زمان مناسب نیاز به تمرین زیادی دارد.

یکی دیگر از جنبه های دشوار نواختن ویولن، حفظ وضعیت بدنی مناسب است. باید ابزار را طوری نگه دارید که دست چپ شما آزادانه روی تخته انگشت بالا و پایین حرکت کند در حالی که آن را زیر چانه خود نگه دارید.

ناگفته نماند که پیشرفت در گردن ویولن مستلزم قرار دادن انگشتان مختلف است. بازیکنان حرفه ای در تلاش برای بهبود این تکنیک برای تولید و حفظ ویبراتوی زیبا هستند. اگر می‌خواهید نواختن ویولن را بیاموزید، مجموعه ما از بهترین کلاس‌های آنلاین ویولن را بررسی کنید.

3- باسون

سخت ترین ساز چوبی برای استاد شدن

باسون به هر ده انگشت نیاز دارد که انگشت گذاری را دشوار می کند. همچنین برای تبدیل شدن به یک باسون نواز ماهر، زمینه‌هایی برای انجام دادن وجود دارد.

شما باید یاد بگیرید که چگونه نی تولید کنید، چگونه آنها را با ظرافت متعادل کنید، و چگونه به آنها زمان استراحت دهید.

باسون نی های زیاد و متفاوتی دارد که لازم با گذشت زمان آن هانیز تغییر کنند. زیرا با گذشت زمان و افزایش تسلط شما لازم است که تغییراتی اعمال شود زیرا کار با نی های حرفه ای کار ساده برای مبتدی ها نیست. همچنین نی دوبل نت های سخت تولید می کند. نواختن آرام برای نت های ظریف این نی اصلا کار آسانی نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا