متفرقه

راه‌های موثر برای نگه داری و حفاظت از گوشی هوشمند شما

کارهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا گوشی‌تان سریع‌تر کار کند و فضای بیشتری در اختیارتان قرار دهد و همچنین باتری‌تان بیشتر دوام بیاورید. همچنین ممکن است کارهایی انجام دهید که باعث کاهش عمر باتری گوشی شما می شود.

1. وقتی برنامه‌ها باتری شما را خالی نمی‌کنند

وقتی صحبت از تخلیه باتری گوشی شما به میان می آید، اپلیکیشن ها تنها مقصر نیستند. تنظیمات شما همچنین می تواند عمر باتری را کاهش دهد. چه iPhone یا Android داشته باشید، اگر از بلوتوث، GPS و Wi-Fi استفاده نمی کنید، آن ها را خاموش کنید.

اگر در مکانی بدون Wi-Fi هستید، اتصال Wi-Fi خود را خاموش کنید یا به حالت هواپیما بروید. سپس تلفن شما به دنبال سیگنالی که واقعاً باتری را تخلیه می کند، متوقف می شود. یکی دیگر از ترفندهای بسیار ساده کاهش روشنایی صفحه نمایش است.

آیفون

برای کاهش روشنایی آیفون خود، اپلیکیشن Settings را باز کنید، روی Display & Brightness ضربه بزنید. در این صفحه، تنظیمات روشنایی را مشاهده می کنید که می توانید با کشیدن نقطه به چپ یا راست آن را تنظیم کنید. با حرکت دادن آن به سمت چپ، روشنایی آیفون شما کاهش می یابد و با کشیدن آن به سمت راست، روشنایی آن بیشتر می شود.

برای خاموش کردن GPS در آیفون خود، روی Settings کلیک کنید، Privacy را کلیک کنید، روی Location Services کلیک کنید و کلید را روی موقعیت خاموش قرار دهید.

برای خاموش کردن بلوتوث، برنامه تنظیمات را باز کنید، به پایین بروید و روی بلوتوث ضربه بزنید، سپس کلید بلوتوث را روی حالت خاموش قرار دهید.

برای خاموش کردن Wi-Fi، تنظیمات را اجرا کنید، روی Wi-Fi ضربه بزنید و کلید را به حالت خاموش بکشید.

یک راه آسان در آیفون برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش یا خاموش کردن بلوتوث و وای فای با دسترسی به مرکز کنترل گوشی وجود دارد. در آنجا می توانید نمادهای روشنایی صفحه، بلوتوث و وای فای را ببینید. برای خاموش کردن GPS خود باید مراحل نشان داده شده در بالا را انجام دهید.

اندروید

در اندروید خود، تنظیمات را باز کنید، روی نمایشگر کلیک کنید و می‌توانید روشنایی خودکار را روشن کنید یا از نوار لغزنده برای تنظیم دستی روشنایی استفاده کنید.

برای خاموش کردن Wi-Fi، به تنظیمات بروید، روی Connection کلیک کنید، Wi-Fi را پیدا کنید و کلید را به حالت خاموش بکشید. در همین صفحه می‌توانید بلوتوث و GPS خود را نیز با استفاده از همین مراحل خاموش کنید.

اگر اندروید شما از این عملکرد پشتیبانی می‌کند، می‌توانید به صفحه اصلی خود بروید و انگشت خود را به پایین بکشید تا نوار وضعیت را ببینید. از آنجا می توانید عملکردهای بلوتوث، Wi-Fi و GPS را به سادگی با ضربه زدن روی نمادهای مربوطه خاموش کنید. همچنین می توانید روشنایی صفحه نمایش خود را تنظیم کنید.

همچنینافزایش فالوورهای اینستاگرام ممکن است به نظر یک امر مهم و جذاب بیاید، اما این کار ممکن است تاثیرات منفی بر باطری گوشی شما داشته باشد. در حالی که استفاده مداوم از اینستاگرام و برنامه‌های مشابه می‌تواند باعث استفاده بیشتر از پردازنده و رم گوشی شود، که در نتیجه، مصرف باتری را افزایش می‌دهد. همچنین، ارتباط مداوم با اینستاگرام و پیام‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها ممکن است باعث شود که نور صفحه بیشتر و به مدت طولانی روشن باشد، که نیز می‌تواند به مصرف بیشتر باطری منجر شود. بنابراین، برای نگه‌داری و طولانی‌مدت نگهداری از باطری گوشی هوشمند، می‌توانید از استفاده متعادل و مدیریت‌شده از اینستاگرام و دیگر برنامه‌ها استفاده کنید و همچنین از ویژگی‌های صرفه‌جویی باطری گوشی خود استفاده نمایید.

2. به روز رسانی برنامه ها و سیستم های O/S

چه iPhone یا Android داشته باشید، اطمینان از به روز رسانی سیستم عامل و برنامه هایتان برای حفظ عملکرد روان گوشی شما مهم است.

آیفون

ابتدا از فایل‌هایی که نمی‌خواهید از دست بدهید، مانند عکس‌ها و ویدیوها، نسخه پشتیبان تهیه کنید. با استفاده از iCloud می توانید این کار را انجام دهید.

سپس روی Settings از صفحه اصلی ضربه بزنید، روی General ضربه بزنید، روی Software Update ضربه بزنید، روی Download and Install ضربه بزنید، اگر از شما خواسته شد رمز عبور را وارد کنید، روی Agree to the Terms and Conditions ضربه بزنید و برای تایید دوباره روی Agree ضربه بزنید.

اکنون، فقط منتظر بمانید تا دانلود شروع شود. در مورد برنامه های شما، زمانی که سیستم عامل خود را به روز می کنید، آنها به روز نمی شوند. باید به هر برنامه بروید تا ببینید آیا به روز رسانی در دسترس است یا خیر.

اندروید

ابتدا، با کلیک بر روی تنظیمات، پیدا کردن و کلیک کردن روی درباره تلفن و کلیک کردن روی اطلاعات نرم افزار، ببینید که آیا O/S شما به روز است یا خیر. این به شما می گوید که آیا آخرین O/S را دارید یا خیر.

اگر آخرین نسخه را ندارید، روی تنظیمات کلیک کنید، به روز رسانی نرم افزار و دانلود به روز رسانی دستی کلیک کنید. باز هم، بسته به اینکه از کدام نسخه گلکسی سامسونگ استفاده می کنید، مراحل ممکن است متفاوت باشد، اما نقطه شروع همیشه تنظیمات است.

همانند آیفون، برنامه‌های شما به‌طور خودکار با نسخه جدید O/S به‌روزرسانی نمی‌شوند. مطمئن شوید که به هر برنامه رفته و در صورت لزوم آنها را به روز کنید.

3. سلامت باتری خود را حفظ کنید

حذف برنامه‌ها، غیرفعال کردن برخی عملکردها و به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌ها و برنامه‌های گوشی شما مهم هستند، اما فراموش نکنید که مراقب باتری خود باشید. هنگام مراقبت از باتری، دستورالعمل های سازنده گوشی خود را دنبال کنید.

برای آیفون‌ها و اندرویدها، بسته به سازنده شما در سالم نگه داشتن باتری، ممکن است این قوانین اعمال شود:

  • شارژ کردن گوشی قبل از اتمام کامل ممکن است در دراز مدت به باتری شما آسیب برساند
  • ایده خوبی است که هر چند وقت یکبار اجازه دهید باتری به طور کامل تمام شود
  • گوشی خود را بین 80 تا 40 درصد شارژ نگه دارید
  • هر از چند گاهی گوشی خود را ریستارت کنید
  • باتری را خنک نگه دارید
  • همچنین، اگر نیاز به تعویض کابل شارژ خود دارید، مطمئن شوید که از سازنده اصلی یا یک خرده‌فروش معتبر تهیه شده است.

4. باز کردن قفل گوشی

باز کردن قفل گوشی اندرویدی به زمانی که گوشی در حالت قفل است، ممکن است به نظر یک امر ساده و سریع بیاید، اما این کار می‌تواند تاثیرات جدی بر امنیت و نگهداری باطری گوشی شما داشته باشد. باز کردن قفل بدون نیاز و وقت‌گیر استفاده از اثرانگشت، الگو یا رمز، ممکن است امکان دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شما را فراهم کند. همچنین، هر بار باز کردن قفل، پردازنده و صفحه نمایش گوشی به کار گرفته می‌شوند که منجر به مصرف بیشتر باطری می‌شود. بنابراین، برای حفظ امنیت و افزایش عمر باطری گوشی، بهتر است از ویژگی‌های امنیتی موجود مانند اثرانگشت، الگو یا رمز استفاده کنید و از باز کردن غیرمجاز قفل گوشی پرهیز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا