کسب و کار

چگونه تعادل زندگی کاری خود را مدیریت کنید

چگونه تعادل زندگی کاری را مدیریت می کنید؟ اگر مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنید. آیا می توان استرس کاری را کاهش داد و همچنان شغل خود را حفظ کرد؟ چگونه می توانید زمان خود را بهتر مدیریت کنید و فشار رئیس خود را کاهش دهید؟ اینها تنها بخشی از سوالاتی است که در مقاله جدیدم درباره نحوه مدیریت تعادل زندگی کاری خود به آنها پاسخ می دهم تا بتوانید بدون نگرانی از از دست دادن شغل خود از زمان بیشتری در خارج از دفتر کار لذت ببرید! اکنون نگاهی بیندازید تا بیشتر بدانید!

خودت را بشناس

از بزرگ ترین دلیل هایی که باعث ایجاد استرس در مورد کار در برخی از افراد به وجود می آید، مواردی است که در ذهن خود دارند. برای کارمندانی که هدفشان یادگیری و پیشرفت زیاد است، لزوما چیز بدی نخواهد بود.ولی اگر احساس ناراحتی و غرق شدن و استرس زیادی دارید امکان دارد وقت آن باشد یک قدم به عقب برگردید و در تعهدات خود تجدید نظر کنید.

راهی برای انجام این کار؟ سعی کنید یک کار خارج از محل کار خود و فقط برای سرگرم شدن انجام دهید حتی ممکن است این کار یک روز در هفته باشد. با انجام این کار شما میتوانید احساس انرژی بیشتری داشته باشید و برای غلبه بر چالش های وجود در محل کار آمادگی بیشتری داشته باشید.

فقط به یاد داشته باشید: کار همه چیز نیست. دانستن اینکه چگونه تعادل زندگی کاری خود را مدیریت کنید بسیار مهم است.

اگر فرسودگی شغلی را تجربه می کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک قدم به عقب بردارید و تعهدات خود را ارزیابی کنید. اگر به دنبال یک شغل پاره وقت یا کار در خانه هستید، اکنون ممکن است زمان ایده آلی برای امتحان کردن آن باشد. شما همچنین می توانید روی روال های خودمراقبتی کار کنید که به کاهش استرس کاری و بهبود تعادل زندگی کاری شما کمک می کند. به عنوان مثال، خرید آنلاین لباس یا لوازم جانبی را انجام دهید که می‌خواهید بخرید.

در پوست خود احساس خوبی داشته باشید

زمانی را برای انجام تمرینات اختصاص دهید: وقتی احساس می کنیم مقدار زیادی در بشقاب خود داریم، ورزش می تواند راهی عالی برای کاهش استرس و ترشح اندورفین باشد. همچنین نشان داده شده است که باعث افزایش عزت نفس می شود. به یاد داشته باشید که برای بهره مندی از مزایای حرکت بدن خود نیازی به دوی ماراتن یا ورزش های سه گانه ندارید. قدم زدن در اطراف محله‌تان قبل از شام یا چند ست فشار دادن بعد از کار به شما کمک می‌کند تا مقداری فشار را از بین ببرید!

مطمئن شوید که سالم غذا می خورید: یک رژیم غذایی سالم علاوه بر کاهش سطح استرس، باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید – صرف نظر از اندازه! اگر می توانید مقداری میوه و سبزیجات را در برنامه شلوغ خود قرار دهید، حتماً این کار را انجام دهید. اگر نه، حداقل سعی کنید در مصرف پیتزا و نوشابه زیاده روی نکنید…

قطع برق: اینترنت این را برای ما آسان‌تر از همیشه کرده است که بدانیم دیگران در همه زمان‌ها چه می‌کنند – و این باعث نمی‌شود احساس خوبی نسبت به خودمان داشته باشیم. دور کردن زمان از فناوری به ما این فرصت را می دهد که خود را از انتظارات دیگران دور کنیم و همچنین به ما زمان بیشتری برای فعالیت های دیگر (مانند ورزش!) می دهد.

اهداف واقع بینانه تعیین کنید: بازگشت به سر کار در حالی که از بچه ها در خانه مراقبت می کنید آسان نیست – اما نباید غیرممکن باشد!

برای موفقیت اولویت بندی کنید

این مهم نیست که شما در کار چه میزان حسن نیت دارید، اگر شما سخت کار کنید ممکن است تعادل در زندگیتان بهم بخورد و درست کردن آن کاری دشوار باشد.بسیار واضح است که اگر زمان کمتری را در محل کارتان باشید، زمان بیشتری را برای انجام کارهای دیگری خواهید یافت. ولی وقتی که در کار شما فشار زیادی باشد و انتظارات پایان ناپذیر به نظر میرسند، کاهش حجم کاری بدون داشتن سرگیجه میتواند کاری سخت باشد.

اینجاست که اولویت‌بندی به میان می‌آید. ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که مردم فکر می‌کنند می‌توانند هر کاری را انجام دهند – اما ما باید بهتر بفهمیم که چه چیزی به توجه فوری ما نیاز دارد و چه چیزی می‌تواند بعداً در روزهای پرمشغله ما منتظر بماند.

چگونه تصمیم می گیرید که ابتدا چه چیزی باید توجه شما را جلب کند؟ با پرسیدن این سوالات از خود شروع کنید:

1. کدام کارها را شخص دیگری می تواند انجام دهد؟

2. کدام وظایف دارای چارچوب زمانی محدودی هستند که باید در آن تکمیل شوند (یعنی X تعداد ساعت یا روز)؟

3. چه چیزی به زودی انجام می شود، اما آیا واقعاً مهم نیست؟

4. مهلت بعداً در مسیر چیست؟

5. کدام کارها نیاز به توجه فوری شما دارند و نمی‌توانید تا فردا صبر کنید، اما حتی تا 24 ساعت دیگر؟

6. کدام کارها واقعاً نیازی به تکمیل ندارند – ممکن است با عواقب منفی کم یا بدون عواقب لغو شوند؟

هنگامی که به این سؤالات پاسخ دهید، فهمیدن چگونگی مدیریت تعادل زندگی کاری برای شما بسیار آسان تر خواهد شد  زیرا همه چیز لزوماً دیگر تحت شرح شغل امروزی قرار نمی گیرد. ممکن است متوجه شوید که برخی چیزها از بین می روند  که گاهی اوقات اتفاق می افتد – اما اولویت بندی به طور کلی به تعادل زندگی کاری شما کمک می کند!

راه هایی دیگر برای ایجاد تعادل بین زندگی و کار:

  • داشتن سلامت و افراط در کار
  • در ساعاتی در محل کار خود نیستید وسایل ارتباطی را کنار بگذارید.
  • آخر هفته را برای تفریح و استراحت در نظر بگیرید
  • نقش و اهمیت کار را در زندگی خود بدانید
  • روتین روزانه ای را برای خود قرار دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا