نقشهٔ سرگرمکننده: بهترین فیلمهای 2022 از آرشیو نتفلیکس

پیدا کردن بهترین فیلمهای نتفلیکس چالشی است، اما به نظر نمیرسد که به این زودیها فیلمهای عالی را تمام کنیم. گزینههای زیادی برای انتخاب وجود دارد، بیا به دنبال بهترین فیلمهای اکشن، بهترین فیلمهای ترسناک، بهترین کمدیها یا بهترین فیلمهای کلاسیک در نتفلیکس باشیم. ما فهرست را برای سال ۲۰۲۲ بهروز کردهایم تا فیلمهای فوقالعادهای را که باقی ماندهاند حذف کنیم و در عین حال برتریهای کمتر دیدهشده را برجسته کنیم. به شما پیشنهاد میکنم که بهترین فیلمهای هندی را نیز تماشا کنید و لذت ببرید.
بهجای صرف وقت خود برای جستجو در دستهها، تلاش برای ردیابی فیلم عالی برای تماشا، ما تمام تلاش خود را کردهایم تا با بهروزرسانی بهترین فیلمهایمان برای تماشای هر هفته در فهرست نتفلیکس، با افزودنیهای جدید و نادیده گرفته شده، کار را برای شما در Paste آسان کنیم.
او باید آن را داشته باشد
- سال: 1986
- کارگردان: اسپایک لی
- ستارگان: تریسی کامیلا جانز، اسپایک لی، جان کانادا ترل، تامی ردموند هیکس
- ژانر: کمدی، عاشقانه
- رتبه: R
اولین فیلم سینمایی کاملاً صریح که بلافاصله صدای تازه و شجاع لی را در سینمای آمریکا اعلام کرد، باید آن را داشته باشد که مانند یک مستند فیلمبرداری شده است، یک کاوش هموار از یک زن سیاهپوست جوان به نام نولا (با بازی تریسی کامیلا جانز) است که سعی دارد بین سه نفر خود تصمیم بگیرد. عاشقان مرد، در حالی که با دوجنسیتی ظاهری او معاشقه میکنند، تا قبل از هر چیز، بفهمند چه چیزی او را خوشحال میکند. چیزی که در مورد فیلم تازه میشود این است که لی همیشه این احتمال را مطرح میکند که «هیچ یک از موارد بالا» هم برای نولا و هم برای زنان مجرد پاسخی کاملاً قابل قبول است – یک تغییر بازی در سال ۱۹۸۶. فیلمبرداری سیاه و سفید دانهدانه مستقل DIY افزایش میدهد. رئالیسم در چهره شما.
پروژه فلوریدا
- سال: 2017
- کارگردان: شان بیکر
- ستارگان: ویلم دافو، بریا وینایت، بروکلین پرینس، والریا کوتو، کریستوفر ریورا، کالب لندری جونز
- ژانر: درام
- رتبه: R
هر چقدر هم که یک رویکرد سورئال برای بازآفرینی بهشت مفید باشد، پروژه “فلوریدا” اثر شان بیکر انتقاد شدیدتری را ارائه میدهد. بیکر مخاطبانش را از دریچه رئالیسم اجتماعی، با ورود دوربینش به دنیای خصوصی مونئی (با بازی پرنس بروکلین)، مادرش هالی (بریا وینایت) و مدیر متلی، بابی (ویلم دافو)، همراه میکند.
دوربین با شخصیتها زندگی میکند، آنها را تماشا میکند که تشک پر از ساس را بیرون میکشند یا مینشینند و در کنار یک رودخانه کوچک، پنکیک میخورند. در این صحنهها هیچ چیز اوجگیری اتفاق نمیافتد، ما فقط میتوانیم تماشا کنیم و قضاوت نکنیم – یا قضاوت کنیم، هر چه باشد، این به ما بستگی دارد. بیکر هرگز دخالت نمیکند. برابری این صحنهها در زیر چشم دوربین او، ایدههای برجسته فیلم او را در مورد بقا و شادی بیش از پیش چشمگیر میکند. این فیلم ممکن است با حس شوخ طبعی و گاهی شگفتانگیز باشد، اما زندگی هالی در چارچوب یک کشمکش درونی بر سر این است که آیا طنز و شگفتی میتواند به او کمک کند تا با وجود موقعیت طبقاتیاش اصلاً خودمختاری خود را حفظ کند.
پروژه “فلوریدا” با غم و اندوه عمیق همراه است، با لحظاتی از ناامیدی بیرونی و خشونت آمیز از درماندگی مفروض، از اینکه عملاً در همه اینها متولد شده است. اینکه تا چه حد معتقدید بیکر توهینآمیز یا حمایتگر یا استثمارگر است به شما بستگی دارد، اما فوران نور فیلم، ایده آن در مورد اینکه مراقبت در زمانی که مراقبت یک امتیاز است چگونه به نظر میرسد، با حساسیت برخورد میشود. وقتی فیلم در آخرین نماهایش از ۳۵ میلیمتری به دیجیتال تبدیل میشود، بیکر دوربینش را که اکنون متحرک است، با رهایی آزادانه آغشته میکند: مهم نیست بعد از پایان پروژه “فلوریدا” چه اتفاقی میافتد، در آخرین لحظات، این بچهها برای زندگی به دنیا میآیند.
بهترین فیلم های هندی
آخرالزمان اکنون Redux
- سال: 1979
- کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا
- ستارگان: مارتین شین، مارلون براندو، رابرت دووال، دنیس هاپر، لارنس فیشبرن
- رتبه: R
- مدت زمان: 206 دقیقه
بیایید از تروفو استفاده کنیم، زیرا روح او به همان اندازه که به بحث در مورد اقتباس وحشتناک فرانسیس فورد کاپولا از قلب تاریکی جوزف کنراد مربوط میشود، به بحث درباره فیلمی جنگی مانند “راههای افتخار” و به طور کلی با در نظر گرفتن فیلمهای جنگی مرتبط است. شاید، اگر تروفو را به قول او در نظر بگیریم، “آخرالزمان اکنون” (و نسخه بازسازی شده آن با 49 دقیقه فیلم دیگر که در نتفلیکس در حال پخش است) نمیتواند جنگ را صرفاً از طریق بازآفرینی آن به عنوان هنر تأیید کند.
شاید این امر فیلم را از انتقال تزهای رانندگی کاپولا باز نمیدارد: جنگ مردان را به هیولا تبدیل میکند، آنها را به یک وضعیت ذهنی اولیه و غیرقانونی هدایت میکند، و جنگ خود جهنم است، عبارتی شوم که اکنون به کلیشهای تبدیل شده است. استفاده بیش از حد از سال ۱۹۷۹ تا امروز اگر فیلم به طور ذاتی جنگ را با تصویر تحریم میکند، تأثیر جنگ را بر انسانیت شرکتکنندگان آن تحریم نمیکند. در واقع، “آخرالزمان اکنون” یکی از عمیقترین نمونهها از تأثیر مخرب خشونتهای مورد تایید ملت بر روح و روان افراد است.
جالب است که ۴۰ سال بعد از نقل قول این فیلم در تبلیغات وحشتناک AT&T یا تغییر پسزمینه دوره آن به خاطر اینکه کینگ کنگ برای مخاطبان معاصر برای بار دوم اتفاق بیفتد، مشکلی نداریم، اما هیچ چیز زیبا یا حتی همه چیز وجود ندارد. آن نقل قول، در مورد آن. “آخرالزمان اکنون” میسوزد، بیمار میشود و زخمی میشود، و خود را در خاطرات ما بهعنوان بدترین نمایشهای تباهی انسان واقعاً نشان میدهد.
جیرو
“جیرو” یک فیلم هندی جذاب و مهیج است که در سال 2022 منتشر شد. این فیلم به کارگردانی راجکومار هیرانی، با بازی جانو شرما و یامی گوتام در نقشهای اصلی، داستانی فراوان از عشق، خیانت و انتقام را به تصویر میکشد. “جیرو” داستان یک زن جوان به نام سیما را روایت میکند که به طور ناگهانی با مشکلاتی در زندگی عشقیاش مواجه میشود. او باید با مواجهه با دشمنان و سختیها، به دنبال انتقام و راهی برای بازگشت به عشقش باشد. با صحنههای اکشن مهیج و نگاهی عمیق به روابط انسانی، “جیرو” یک تجربه سینمایی فراخواننده و جذاب را به تماشاگران ارائه میدهد.
اکسترکشن هم فیلم قشنگیه 🙂
پلتفرم هم پیشنهاد می کنم ببینید. چندشه ولی خوبه :/