چگونه در کار بازدهی بیشتری داشته باشیم

1. استراحت کنید (بله، جدی)
این یکی غیر منطقی به نظر می رسد. اگر هدف شما انجام کارهای بیشتر است، آیا نباید تا زمانی که کارهایتان به پایان نرسد، به رایانه خود چسبیده باشید؟
لازم نیست. در واقع، بسیاری از تحقیقات علمی ثابت کردهاند که استراحتها در واقع شما را متمرکزتر، خلاقتر و سازندهتر میکنند.
به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2011 در دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign نشان داد که حتی وقفه های کوتاه از یک کار می تواند به طور چشمگیری توانایی شما را برای تمرکز روی آن کار برای دوره های طولانی بهبود بخشد.
این بخشی از دلیلی است که روشهای مختلف مدیریت زمان – مانند تکنیک پومودورو، که در آن در دوی سرعتی 25 دقیقهای با وقفههای پنج دقیقهای کار میکنید – در محیطهای کاری بسیار محبوب شدهاند.
این نوع تکنیکها نه تنها احساس فوریت را القا میکنند که تا حد امکان در یک بلوک زمانی خاص به نتیجه برسید، بلکه در آنها استراحتهای منظمی نیز وجود دارد که میتوانید دوباره تمرکز کنید و دوباره شارژ کنید.
این نکته را عملی کنید: به خصوص اگر عادت به استراحت ندارید، بلند شدن و دور شدن دورهای از میز کار چیزی نیست که به طور طبیعی برای شما اتفاق بیفتد. یک تایمر یا یک یادآوری تنظیم کنید که شما را وادار می کند حداقل هر ساعت یک بار دور شوید.
برای افزایش بازدهی در یادگیری رایگان جاوا اسکریپت، ابتدا باید از روشهای موثر یادگیری بهره ببرید. این شامل انتخاب منابع آموزشی مناسب، مثل دورههای آموزشی آنلاین، کتابهای مرجع، و منابع آموزشی رایگان است. در کنار این، ایجاد یک برنامه یادگیری مداوم با تمرینات عملی و پروژههای کوچک و بزرگ کمک میکند. همچنین، مشارکت در انجمنها و گروههای یادگیری جاوا آنلاین، مانند Stack Overflow یا Reddit، میتواند به شما در حل مسائل و یادگیری از دیگران کمک کند. همچنین، مطالعه و تجزیه و تحلیل کدهای موجود، نوشتن کدهای تمرینی و توسعه پروژههای کوچک به شما کمک میکند تا مهارتهای خود را تقویت کرده و بازدهی خود را افزایش دهید. در نهایت، پیشرفت خود را مستمر اندازهگیری کرده و همیشه به دنبال بهبود و پیشرفت باشید.
2. اعلان های خود را خاموش کنید
هنگامی که به شما اطلاع داده می شود که ایمیل جدیدی در صندوق ورودی شما آمده است، روی اسلایدهای ارائه آینده کار می کنید. برای بررسی آن پیام، توجه خود را از صفحه اسلاید خود جدا می کنید.
فقط برای شنیدن صدای وزوز تلفن خود با یک پیام متنی، دوباره به کار روی آن ارائه میپردازید. البته، باید ببینید چه کسی در تماس است. بسیار خوب، به این اسلایدها برگردید … اما اکنون یک اعلان اینستاگرام دارید.
آشنا بنظر رسیدن؟ حواسپرتیها میتوانند به سرعت سطح بهرهوری ما را از ریل خارج کنند، با این حال ما به طور داوطلبانه خود را با آنها احاطه میکنیم.
ماهیت آن این است که مغز ما فعالانه به دنبال تازگی است – به عبارت ساده، تغییرات در محیط ما. بنابراین وقتی به شما اطلاع داده میشود که چیزی جدید و به طور بالقوه هیجانانگیز در حال رخ دادن است، به سختی میتوانید آن را بررسی کنید.
تغییر دادن محیط به جای تغییر اساسی در نحوه سیمکشی مغز بسیار آسانتر خواهد بود و بهترین مکان برای شروع خاموش کردن اعلانها (بله، همه آنها!) زمانی است که واقعاً نیاز به تمرکز دارید.
میل به بررسی مکرر آن چیزها را از بین ببرید، و ممکن است از میزان کار متمرکزی که می توانید انجام دهید شگفت زده شوید.
این نکته را عملی کنید: آن برگه صندوق ورودی را در مرورگر خود ببندید. از برنامه پیامرسانی فوری خود خارج شوید. تلفن خود را خاموش کنید، اعلان های خود را خاموش کنید یا در صورت لزوم آن دستگاه را در اتاق دیگری قرار دهید. نگران نباشید – وقتی آماده باشید که کمی به آنها توجه کنید، این هشدارها در انتظار شما خواهند بود.
3. در مقابل میل به انجام چند کار مقاومت کنید
اکنون با خود فکر میکنید: «نه، من نیازی به خاموش کردن اعلانهایم ندارم». هر کس دیگری ممکن است با آنها مشکل داشته باشد، اما من یک قهرمان چند کاره هستم.
دوباره فکر کن من از ترکیدن حباب شما متنفرم، اما هیچ کس در انجام چند کار ماهر نیست. در واقع، تحقیقات ثابت کرده است که مغز انسان از نظر فیزیکی قادر به انجام آن نیست.
بنابراین اگر دو کار را همزمان انجام نمی دهید، در واقع چه کار می کنید؟ شما در حال جابجایی وظایف هستید – که اساساً به این معنی است که بین وظایف مختلف با سرعتی سریع به عقب و جلو می روید. شما آنها را همزمان انجام نمی دهید (علیرغم این واقعیت که احساس می کنید که هستید).
این تعویض شدید (و مکرر) دندهها عوارض زیادی بر بهرهوری شما میگذارد، زیرا از گلوکز مغز شما – که منبع اصلی انرژی مغز شما است – استفاده میکند. مطالعات اخیر نشان داده است که تلاش برای انجام چند کار می تواند سطح بهره وری شما را تا 40 درصد کاهش دهد.
این نکته را عملی کنید: بیصدا کردن اعلانهای خود، بستن برگههای اضافی مرورگر، و حذف این وسوسه یک مکان عالی برای شروع است. علاوه بر این، خود را به چالش بکشید که در یک زمان فقط روی یک چیز تمرکز کنید. در ثانیه ای که احساس کردید می خواهید مسیر را تغییر دهید، از یک نکته شناخته شده از جیمز کلیر استفاده کنید و با صدای بلند بگویید که چه کاری را می خواهید انجام دهید. این معمولاً برای متوقف کردن شما در مسیرتان کافی است.
4. وظایف خود را دسته بندی کنید
این یکی دیگر از استراتژی هایی است که می تواند به شما در مقاومت در برابر آهنگ آژیر چند وظیفه ای کمک کند. وقتی وظایف خود را دسته بندی می کنید، کارهای مشابه را با هم گروه بندی می کنید.
به عنوان مثال، شما یک ساعت را به خواندن و پاسخ دادن به ایمیلها اختصاص میدهید، سپس یک ساعت دیگر را به طوفان فکری و آماده شدن برای برخی از جلسات آینده و غیره و غیره اختصاص خواهید داد.
به جای اینکه همه انواع مختلف وظایف خود را با هم در یک آشفتگی در هم ریخته ترکیب کنید، آنها را دسته بندی می کنید و کارهای مشابه را در یک زمان انجام می دهید.
هدف از این رویکرد چیست؟ خوب، به یاد دارید زمانی که گفتیم تعویض دنده به مقدار زیادی گلوکز مغز شما نیاز دارد؟ دسته بندی وظایف به شما این امکان را می دهد که با همان طرز فکر برای کارهای مشابه صحبت کنید – به جای اینکه کاری اداری انجام دهید و سپس قبل از اینکه دوباره به سمت چیزی بی فکر بروید، وارد کاری شوید که انرژی خلاقانه زیادی می طلبد.
این نکته را عملی کنید: فهرست کارهای خود را (میدانم که درست در کنار شماست) و چند برجستهکننده با رنگهای مختلف را بردارید. آن نشانگرها را به لیست خود ببرید و مواردی را که به هم تعلق دارند را به یک رنگ برجسته کنید. سپس، مطابق با آنها برخورد کنید (یعنی قبل از اینکه روی موارد صورتی بروید، همه موارد زرد را خط بزنید). شما فقط وظایف خود را دسته بندی کردید!