اخبار

روندهای تامین مالی مشاغل کوچک بعد از همه گیری کرونا

این مقاله برای کسب‌وکارهای کوچک تدوین شده است که می‌خواهند درکی از روندهای تامین مالی خود در سال 2022 پیدا کنند.

علیرغم آسیب‌هایی که ویروس کووید-19 به اقتصاد وارد کرده است، عللی وجود دارد که صاحبان کسب‌وکارهای کوچک به سال 2022 با امید نگاه می‌کنند: واکسن‌هایی در حال توزیع هستند، برنامه‌های محافظتی دیگری در حال آماده‌سازی هستند و بانک‌ها دوباره برای اعطای وام‌ها باز هستند.

سامیر گولاتی، مدیر عامل شرکت Plastiq، به ما گفت: “مردم در سال 2022 بسیار خوشبین‌تر هستند.” او تاکید می‌کند که باید در فصل سوم یا چهارم سال، همه چیز باز شده و به رشد ادامه یابد.

اما این به معنای بازگشایی به حالت عادی برای همه کسب‌وکارها نیست. میلیون‌ها کسب‌وکار در طول واکنش به کووید-19 آسیب دیدند و بسیاری از آنها مجبور به بسته شدن برای همیشه شدند. اما کسب‌وکارهایی که باقی مانده‌اند، اکنون به گزینه‌های تامین مالی بیشتری نسبت به سال 2020 دسترسی دارند.

یادداشت سردبیر: آیا برای کسب‌وکار خود به وام نیاز دارید؟ لطفاً پرسش‌نامه زیر را پر کنید تا شرکای ما در حوزه تامین مالی با شما تماس بگیرند و به شما راهنمایی کنند.

صادرکنندگان کارت اعتباری خطوط اعتباری را افزایش می دهند

با شیوع بیماری همه‌گیر، شرکت‌های صدور کارت اعتباری و وام‌دهندگان در ایالات متحده محدودیت‌های اعتباری خود را کاهش دادند و سرعت پاسخگویی به درخواست‌های وام را کاهش دادند. این وضعیت برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک کاملاً غیرقابل قبول بود، زیرا برای ادامه فعالیت به دسترسی به اعتبار نیاز داشتند.

در ماه مارس، برخی از ارائه‌دهندگان اعتبار سنتی با واکنش شدیدی روبرو شدند و به سختی عقب نشینی کردند. دریافت وام بسیار دشوار شد و نرخ شکست کسب‌وکارها را افزایش داد. این اولین بار در تاریخ صنعت کارت اعتباری بود که کاهش در دسترسی به خطوط اعتباری در عرض چند روز و هفته رخ داد.

در دوره رکود سال‌های 2008 و 2009، واکنش بانک‌ها و شرکت‌های کارت اعتباری مدت‌ها به طول کشید، اما با پیشرفت‌های فناوری و ادغام با حساب‌های بانکی تجاری، تشخیص پرچم‌های قرمز در سال 2020 و واکنش به آن آسان‌تر شده است.

همانطور که به سال 2020 پایان می‌دهیم، شرکت‌های کارت اعتباری قادرند بهترین برنامه‌های کنترل خطر ابتلا به کووید-19 را اجرا کنند و فرایند اعطای اعتبار را آسان‌تر کنند.

گولاتی اظهار داشت: “ما شروع به افزایش خطوط اعتباری پیشرفته کرده‌ایم. شرکای صادرکننده اعتبار به ما اعلام کردند که برنامه‌های بزرگی برای سال 2021 دارند و در ارتباط با ما هستند تا به ما کمک کنند که زمان مناسبی برای اعطای وام و افزایش خطوط اعتباری را تشخیص دهیم.”

اما، افزایش اعتبار به طور کلی در دسترس نیست. گولاتی تأکید کرد که خطوط اعتباری برای بخش‌های خاصی از اقتصاد که در طول پاندمی مانند تجارت الکترونیک، مراقبت‌های بهداشتی، ساخت و ساز و خدمات حرفه‌ای رشد کرده‌اند، افزایش یافته است.

نکته مهم: شرکت‌های کارت اعتباری در ابتدا خطوط اعتباری را کاهش دادند و وام‌دهی را متوقف کردند، اما با کاهش نسبی اطمینان نسبت به تأثیر COVID-19، آنها خطوط اعتباری را افزایش دادند و دوباره اعتبار صادر کردند.

وام دهندگان برای تجارت باز هستند

براک بلیک، مدیر عامل شرکت Lendio، اظهار داشت: “صادرکنندگان کارت اعتباری تجاری تنها افرادی نیستند که در سال 2022 برای تجارت باز می‌شوند.”

او تأکید کرد که با وجود محدودیت‌های بیشتر در برخی از صنایع و استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر در وام‌دهی به کسب‌وکارهای کوچک، وام‌دهندگان همچنان میل به اعطای وام دارند. محصولات وامی که در Lendio موفق عمل می‌کنند شامل جریان نقدی، وام‌های دارای پشتوانه دارایی و وام‌های مدیریت کسب‌وکارهای کوچک می‌شود.

بلیک افزود: “ما انتظار داریم که SBA درصد تضمین را از حدود 85٪ به 90٪ افزایش دهد.” “این باعث افزایش اعتماد وام‌دهندگان به اعطای وام‌های SBA می‌شود.”

با افزایش نقدینگی، وام‌دهندگان بیشتری به کسب‌وکارهای کوچک خدمات خواهند داد، که به این معناست که وام‌دهی به صاحبان کسب‌وکار با اعتبار خوب ارزان‌تر خواهد بود. بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری همچنین نقش خود را در وام‌دهی به کسب‌وکارها ایفا خواهند کرد، اما انتظار می‌رود که وام‌دهندگان غیربانکی جایگزین و بخش عمده‌ای از وام‌های SBA در سال 2022 شوند. با این حال، سرمایه‌گذاران خارج از بورس و با کاهش کووید-19، احتمالاً به جای سرمایه‌گذاری در بازار سهام، به دنبال قرض‌دهی هستند.

متیو گیلمن، مدیر عامل شرکت SMB Compass، اظهار داشت: “پول‌های زیادی به بازار وام‌های غیربانکی وارد شده است، زیرا بازده اوراق قرضه پایین است.” “سال جدید برای وام‌دهندگان جایگزین هیجان‌انگیزی است، که نقدینگی زیادی وجود دارد، اما نه به صورت تأمین مالی بانکی.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا