کسب و کار

نکاتی برای افزایش بهروری و کارآمدی و پیشرفت

1. چرخه طبیعی بدن را تکرار کنید

«تکرار چرخه طبیعی بدن در محیط‌های اداری بخشی اساسی است، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود، که بخشی از بهبود بهره‌وری و رفاه است. بنابراین، آیا نورپردازی کامل است؟

آیا پرده‌ها و پنجره‌ها را برای اطمینان از گردش نور طبیعی و هوا باز نگه می‌دارید؟ گیاهان یکی دیگر از روش‌های خوب تحقیق شده برای بهبود کیفیت هوا و خلق و خوی هستند – آنها دو پرنده را با یک سنگ می‌کشند.

اگر می‌خواهیم موفق شویم، تنها با تعداد زیادی ساعت در روز، باید یاد بگیریم که کارآمدتر و مؤثرتر کار کنیم. اکنون برخی از این نکات را در نظر بگیرید و آنها را در زندگی کاری خود اجرا کنید.

2. برای انجام کارهایی که نمی‌خواهید انجام دهید، از روش «انفجار کردن» استفاده کنید

بسیاری از ما در طول روز زمان کافی برای انجام تمام کارهایی که باید انجام دهیم نداریم. وقتی این طور است، قاطعاً زمان کافی برای به تعویق انداختن وظایف خود نداریم، به خصوص کارهای نسبتاً ساده‌ای که تمایلی به انجام آنها نداریم. ما حتی وقت و انرژی خود را برای انجام کارهایی که باید انجام دهیم، به جای کارهایی که از آنها اجتناب می‌کنیم، هدر می‌دهیم.

کارآفرین معروف، مل رابینز، قانون پنج ثانیه را توصیه می‌کند. این قانون شامل شمارش معکوس 5-4-3-2-1 است و سپس خود را وارد کاری که از آن می‌ترسیدید می‌کنید. رابینز، همچنین یک سخنران انگیزشی، توضیح می‌دهد که این تمرین به شما کمک می‌کند تا عادت‌های بد را نادیده بگیرید و کنترل بیشتری بر رفتارهای خود پیدا کنید. با استفاده از این قانون پنج ثانیه، قدرتی به خود می‌دهید تا کاری را که در دست دارید انجام دهید، و شما احساس هجوم موفقیت و الهام برای انجام کارهای بیشتر خواهید کرد.

3. کارهای تکراری را هر روز یا هفته در یک زمان مشخص انجام دهید

«اگر همان کار را هر روز در زمان مشخص و برای مدت زمان مشابه انجام دهید، خود را از بسیاری از غرق‌ها نجات خواهید داد. روتین شرط بقا است.»

در حالی که روال و تکرار ممکن است خسته کننده به نظر برسد، انجام کارهای مشابه در زمان های مشخص هر روز به شما قدرت می دهد تا از خستگی تصمیم گیری جلوگیری کنید، عادات کارآمدی ایجاد کنید و وظایف را با سرعت و دقت کامل کنید.

4. دلیل واقعی و انگیزشی را برای تکمیل کار پیدا کنید. با تأمل در مورد اینکه چرا واقعاً کارتان را انجام می دهید، انگیزه خود را دوباره احیا کنید.

“انگیزه سوخت برای بهره‌وری در مواجهه با بی‌علاقگی است، و ایجاد آن به سادگی پیوند دادن کار در دست به یک هدف بزرگتر و مهمتر است.”

اندرسون بیان می‌کند که گاهی اوقات فقط پرسیدن از خود “چرا این کار را انجام می‌دهم؟” کافی نیست، زیرا بسیاری از افراد بر انگیزه‌های سطحی مانند حفظ شغل و دریافت حقوق تمرکز می‌کنند. اما داهیگ معتقد است که هر کسی اگر به اندازه کافی عمیق وارد موضوع شود، می‌تواند یک “چرا” عمیق و معنادار در پس کار خود پیدا کند. او مثال افرادی را می‌آورد که بیمارستان‌ها را تمیز می‌کنند و معنای عمیق‌تری در مشارکت خود در شفای بیماران می‌یابند.

دلیل پشت کار شما ممکن است واضح نباشد، اما مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهید. تلاش کنید کند و کاو کنید تا زمانی که انگیزه‌ای پیدا کنید که شما را الهام بخشد و نیرو بیشتری به شما بدهد.

نکته طلایی: از قدرت خوش بینی استفاده کنید

“نجات – اگر مردم با یک کار دلهره‌آور روبرو هستند و غریزه آنها اجتناب از آن است، باید کار را از بین ببرید. تغییر را کوچک کنید. تغییر را به اندازه‌ای کوچک کنید که نتوانند به پیروزی دست پیدا کنند.”

مغز خود را آموزش دهید تا نسبت به کارهایی که از آنها اجتناب می‌کنید، خوش‌بین‌تر باشد؛ با شکستن آنها و افزایش اعتماد به نفس در توانایی خود برای انجام واقعی آنها. با تکمیل هر کار فرعی که ایجاد کرده‌اید، پیشرفت خود را جشن بگیرید. کارشناسان می‌گویند که تصدیق پیشرفت یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای برانگیختن انگیزه است و تمرکز بر پیشرفت به جای تمرکز بر موانع، بهترین راه برای زنده‌نگه داشتن خوش‌بینی از طریق تکمیل پروژه است.

نکته طلایی: رازهای مبتنی بر علم قدرت اراده را به اشتراک بگذارید

ما به ندرت در مورد قدرت اراده فکر می‌کنیم که در واقع توانایی انجام کارهایی است که واقعاً برای ما مهم است، آنچه واقعاً در دراز مدت می‌خواهیم، آن انتخاب‌هایی که با اهداف و ارزش‌های بلندمدت ما سازگار است.

دکتر مک گونیگال می‌گوید قدرت اراده عضله‌ای است که می‌توانید آن را تقویت کنید، و تقویت نیروی اراده به شما کمک می‌کند توجه خود را متمرکز کنید و در پیگیری کاری که واقعاً به آن نیاز دارید یا می‌خواهید کارآمدتر باشید. او می‌گوید که بسیاری از مردم از احساس گناه و شرم استفاده می‌کنند تا خود را مجبور کنند تا وظایفی سازنده‌تر و کامل‌تر انجام دهند که ممکن است واقعاً مایل به انجام آن نباشند. برای آرامش و تجدید نشاط، مواقعی که به خاطر از دست دادن یک ضرب الاجل یا تکمیل نکردن یک پروژه به موقع شرمنده شده‌اید را در نظر بگیرید و برای یک ساعت با همکاران خود خوش بگذرانید. متأسفانه، این عادت اراده و بهره‌وری شما را از بین می‌برد. دکتر مک گونیگال توصیه می‌کند که چیزهایی که ما نسبت به آن احساس گناه می‌کنیم، مانند به تعویق انداختن کار، مواردی هستند که در نهایت برای راحتی به آنها باز می‌گردیم.

راه حل چیست؟

بخشش و دلسوزی برای خود و کاستی هایت. بنابراین اگر یک بعدازظهر را به تعویق انداخته‌اید، با پذیرش کاری که انجام داده‌اید، خود را ببخشید و با اراده‌ای تازه به جلو حرکت کنید، بهره‌وری خود را دوباره راه‌اندازی کنید.

مردم همچنین این سوالات را در مورد افزایش بهره وری در محل کار می پرسند:

س: چگونه می توانم خودم را از نظر حرفه ای بهبود بخشم؟

پاسخ: شما اولین قدم را فقط با جستجو برداشتید! اکنون، ما باید دقیقاً آنچه را که می‌خواهید بهبود دهید، شناسایی کنیم. تمرکز بر یک منطقه در یک زمان، کلید ایجاد عادات کاری طولانی مدت است.

س: چرا باید بهره وری خود را در محل کار افزایش دهم؟

پاسخ: خوشحالیم که پرسیدید! مولد بودن در محل کار ارتباط مستقیمی با پتانسیل درآمد شما دارد. بهترین راه برای افزایش بهره وری در محل کار با یک تصمیم شروع می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا