موفقیت

10 تکنیک موثر مدیریت زمان برای برنامه‌ریزی

البته، در مورد مدیریت زمان، چندین تکنیک عمومی وجود دارد.

ما را ببخشید، اگر تحقیق در مورد کارکنان کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد!

اما با این حال، هرچقدر مهارت‌های مدیریت زمان شما بهتر باشد، زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی سفری رویایی به پاریس خواهید داشت!

در این مقاله، به ده تکنیک مدیریت زمان مختلف که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و ابزارهایی که می‌توانند به کاهش استرس زندگی شما کمک کنند، پرداخته‌ایم.

بیایید مدیریت زمان را به عنوان یک دوست جدید بپذیریم.

6 تکنیک موثر مدیریت زمان

این خبر خوب است:

مدیریت زمان یک مهارت اکتسابی است. این بدان معنی است که شما همیشه می توانید در آن بهتر شوید.

بنابراین بیایید یک تکنیک مدیریت زمان را انتخاب کنیم که برای شما معجزه کند.

1. اهداف SMART را تعیین کنید

نمی دانید از کجا یا چگونه شروع کنید؟

دلیلش این است که شما هدف گذاری نمی کنید.

با ایجاد اهداف SMART برای برخی جهت ها شروع کنید.

احتمالاً از خود می‌پرسید: «اهداف smart چیست؟»

خوب، SMART مخفف عبارت زیر است:

  • خاص: باید بدانید به چه هدف یا نتیجه ای می خواهید برسید
  • قابل اندازه گیری: شما باید بتوانید پیشرفت هدف را ردیابی کنید
  • قابل دستیابی: باید بتوانید با منابع موجود به هدف برسید
  • مرتبط: هدف کوتاه مدت شما باید با دستیابی به اهداف بلند مدت شما همراه باشد
  • محدود به زمان: مهلت زمانی را می دانید که می توانید به هدف برسید

چگونه اهدافی را تعیین می کنید که همه این معیارها را مشخص می کند؟

در اینجا یک راه هوشمند برای رسیدن به اهداف SMART وجود دارد: از ClickUp استفاده کنید!

این یک ابزار مدیریت پروژه قدرتمند برای تعیین هدف SMART است.

چگونه؟

شما می توانید اهداف خاص خود را تعیین کرده و آنها را به فضای پروژه خود اضافه کنید.

سپس، اهداف خود را با اهدافی مانند:

  • ارز: هزینه های بودجه، درآمد و غیره.
  • اعداد: افزایش و کاهش بین محدوده اعداد
  • درست یا غلط: اینکه کاری انجام شود یا نشود

و هنگامی که اهداف خود را کامل کردید، می توانید درصد پیشرفت کلی را تجسم کنید و موفقیت خود را اندازه گیری کنید.

و در نهایت، با افزودن سررسید به وظایف پیچیده و حتی کوچکتر، اهداف محدود زمانی را تعیین کنید. به این ترتیب، هیچ مهلت از دست رفته وجود ندارد.

2. اون قورباغه رو بخور🐸

نه به معنای واقعی کلمه

مگر اینکه در فرانسه باشید و از منوی Cuisses de Grenouille سفارش دهید.(این برای پاهای قورباغه لذیذ است.)

صرف نظر از غذاهای عالی، خوردن قورباغه در مدیریت زمان همه چیز در اولویت قرار دارد.

قورباغه مهمترین وظیفه شماست. یا کاری که مطلقاً نمی خواهید انجام دهید.

و «آن را قورت بده» یعنی اول صبح با آن مقابله کنی.

هنگامی که قورباغه را قورت دادید ، می توانید به کارهای با اهمیت کمتر بروید.

ساده ترین راه برای اولویت بندی کارها استفاده از اولویت های ClickUp است.

هر بار که کاری ایجاد می کنید، فقط اولویت را اضافه کنید.

هنگامی که اولویت ها را اضافه کردید، همیشه می توانید کار را بر اساس آن مرتب کنید.

این باید پیدا کردن قورباغه خود را بسیار آسان کند.

3. اصل پارتو را اعمال کنید

اصل پارتو، با نام مستعار قانون 80-20، می گوید که 80 درصد از نتایج شما از 20 درصد تلاش شما ناشی می شود.

اما چگونه می دانید که 80 درصد از تلاش خود را برای کار درست انجام می دهید؟

با چک لیست کارها شروع کنید.

به آن نگاه کنید، پنج مورد از مهم‌ترین کارهایی را که باید در آن روز انجام دهید را انتخاب کنید و به کرک کردن آن بپردازید!

اگر بتوانید کل لیست کارها را قبل از پایان روز کامل کنید، به وضوح عالی هستید و می توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

همچنین می‌توانید چک‌لیست‌های وظایف را در ClickUp ایجاد کنید تا اصل پارتو را اعمال کنید.

همانطور که به لیست کارهای خود ادامه می دهید آنها را بررسی کنید و حس شیرین موفقیت را بچشید!

منظورم این است که چه کسی دوست ندارد همه چیز را چک کند، درست است؟

اگر متوجه شدید که چک لیست کارهایی را که باید انجام دهید را تکرار می کنید، فقط آن را الگو قرار دهید.

در زمان زیادی صرفه جویی می شود که می توانید از آن برای یافتن ارزان ترین بلیط های پاریس استفاده کنید.

4. از تقویم 📅 استفاده کنید

ساده و واضح به نظر می رسد، اما در واقع کمک می کند.

تقویم آنلاین تقریباً امروزه یک ابزار مدیریت زمان ضروری است.

و دیگر چگونه برای روزی که در یک کافه پاریس هستید، با آرامش قهوه می نوشید، شمارش معکوس خواهید کرد.

  • روز: یک روز کامل از وظایف برنامه ریزی شده
  • 4 روز: چرخش چهار روزه
  • هفته: یک هفته کامل از وظایف برنامه ریزی شده
  • ماه: نمای پرنده از کار یک ماه کامل
  • هفته کاری (در اپلیکیشن موبایل): فقط از دوشنبه تا جمعه مشاهده کنید
  • برنامه زمانی (در اپلیکیشن موبایل): یک طرح پیوسته چند روزه را مشاهده کنید

ما همچنین دو نوع یادآوری دیگر را به شما پیشنهاد می کنیم:

  • یادآوری های مکرر: یادآوری ها را در یک برنامه زمانی یا در زمان های خاص تکرار کنید
  • یادآوری نظرات: هر نظر را به یادآوری تبدیل کنید

ما اجازه نمی دهیم همه چیز در اینجا از بین برود!

5. رویکرد ها را بررسی کنید

چگونه می دانید کجا هستید یا می روید؟ و چقدر از مقصد خود فاصله دارید؟

به طور مشابه، وقتی نوبت به مدیریت زمان پروژه می رسد، باید بدانید که وظیفه شما در چه مرحله ای است و باید به کجا برسد.

6. برای هر کار محدودیت زمانی تعیین کنید

با ادامه عادات بد، به تعویق انداختن کارها تقریبا همیشه در صدر فهرست قرار می گیرد.

این اغلب یکی از دلایل اصلی استرس و اضطراب است.

یک ترفند ساده این است که برای هر کاری که در دست دارید یک محدودیت زمانی تعیین کنید.

این استراتژی مدیریت زمان را با ClickUp’s Time Estimates امتحان کنید.

این یک راه عالی برای جلوگیری از اهمال کاری یا حواس پرتی رسانه های اجتماعی است زیرا می بینید که محدود به زمان هستید. ⌚

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا