موفقیت

چگونه یک کسب و کار و یک خانواده به طور همزمان بسازیم

انتخاب بین کار و زندگی نباید یک نشانه پذیرفته شده کارآفرینی باشد.

معمولاً کارآفرینان احساس می کنند که باید بین زندگی شخصی و حرفه ای خود یکی را انتخاب کنند. اغلب اوقات، رهبران جوان به طور همزمان در حال رشد کسب و کار و خانواده خود هستند. در نتیجه، روزهای شما می تواند مالیات برانگیز شود. از زمان بازی گرفته تا جلسات هیئت مدیره و همه چیز در این بین، یادگیری نحوه انجام یک زندگی موفق – هم در خانه و هم در دفتر – می تواند چالش برانگیز باشد.

به عنوان یک مدیرعامل و پدر جدید، زمان زیادی را صرف تأمل در این پویایی سخت می‌کنم. چرا به این باور رسیده ایم که برای موفقیت به عنوان کارآفرین باید فداکاری های خانوادگی انجام دهیم؟ آیا نمی‌توانیم زندگی خانوادگی خود را پرورش دهیم و همزمان مشاغل خود را در آغوش بگیریم؟ من فکر می کنم ما هستیم.

در اینجا پنج عادت تاکتیکی وجود دارد که به من کمک می کند نه تنها یک کارآفرین، بلکه یک شوهر، پدر، برادر و پسر باشم.

زود بیدار شدن

می دانم که ساده به نظر می رسد، اما موفقیت در اولین کار روزانه، لحن مثبتی را برای ساعات بعدی ایجاد می کند. فقط زمان خود را مدیریت نکنید: سعی کنید آن را کنترل کنید. با زود بیدار شدن، می توانید کارهای مهم را در حالی که بچه هایتان در خواب هستند انجام دهید. فعال بودن به شما کمک می کند تا یک شروع کنید و بعداً در وقت شما صرفه جویی کنید تا با کسانی که به آنها اهمیت می دهید سپری کنید.

اگر در ابتدای روز چند وظیفه انجام می‌دهید، می‌توانید پس از بیداری، با همسر یا فرزندان خود از صبحانه لذت ببرید. صبح‌ها همچنین فرصت خوبی برای تمرین تمرکز حواس است. در این زمان آرام می‌توانید به تأمل پردازید و از حواس‌پرتی‌های دنیوی که معمولاً برای جلب توجه ما می‌آیند، دوری کنید. من هر روز صبح اهداف خود را مشخص می‌کنم و سپس به اجرای آنها می‌پردازم. بسیاری از اوقات، این مراحل در طول تمرین‌های صبحگاهی انجام می‌شود.

کار و زندگی را ادغام کنید

“تعادل بین کار و زندگی” یک عبارت شناخته‌شده است که بسیاری از ما در مسیر حرفه‌ای خود با آن مواجه شده‌ایم. به نظر من، این مفهوم کمی قدیمی است. امروزه، جدا کردن کار و زندگی به عنوان دو بخش متفاوت و مجزا، ممکن است به چالش کشیده باشد. راه‌اندازی یک کسب و کار، به ویژه در نقش یک کارآفرین، نیاز به هماهنگی و یکپارچگی دارد. به همین دلیل، من ترجیح می‌دهم کار و زندگی را به صورت یکپارچه و یکپارچگی مد نظر قرار دهم، جایی که تفاوت بین شغل و خانواده به طور روشن قائل نمی‌شود. به جای اینکه این دو به یکدیگر متناقض باشند، آنها به طور هم‌زیستی و هم‌افزایی وجود دارند.

به عبارت دیگر، ادغام کار و زندگی شامل ترکیب مسئولیت های شخصی و حرفه ای شماست. از بسیاری جهات، زندگی تجاری و خانوادگی من یکی است. اعضای تیمی که من استخدام می‌کنم تمایل دارند به دوستان، افراد مورد اعتماد و حتی خانواده من تبدیل شوند.

زمان را برای خانواده محدود کنید

برای بسیاری از ما، استندآپ‌های روزانه، جلسات هفتگی تیم و تاون هال شرکت به صورت معمول در تقویم‌های ما وجود دارند. اما به همان ترتیب که برای تعهدات کاری زمان می‌گذاریم، باید برای زندگی شخصی‌مان نیز این کار را بکنیم. به عنوان مثال، هر روز عصر، من تلفن خود را قصداً خاموش می‌کنم تا بتوانم وقت کافی با پسرم بگذرانم. از طریق قابلیت Downtime آیفون، می‌توانم به طور موقت از نویزهای خارجی مانند ایمیل‌ها، پیام‌ها و اعلانات رسانه‌های اجتماعی خود دور شوم.

بلوک‌های تقویم من هدف دوگانه‌ای دارند. برای اطرافیانم، آنها یادآوری‌ای هستند که چه اولویت‌هایی در زندگی شخصی من بیشتر اهمیت دارند. برای خودم، این بلوک‌ها فرصتی است تا ارتباطاتم را به طور موقت قطع کنم، حتی زمانی که در حال کار هستم. واقعیت این است که وقتی کارآفرین هستید، کار به طور مداوم ادامه دارد. با این تشخیص، می‌توانید در زمان‌هایی که واقعاً نیاز به استراحت دارید، آن را موقتاً کنار بگذارید.

از طریق مردم هدایت شود

کارآفرینان موفق می‌فهمند که نمی‌توانند همه چیزها را خودشان انجام دهند. شما نمی‌توانید در هر جلسه تیم، جلسه با مشتری یا طرح تجاری جدید شرکت کنید، به ویژه وقتی که کسب و کار شما در حال گسترش است. برای دستیابی به موفقیت، باید با تشکیل تیم‌های قوی و در سطح جهانی کار کنید. برای رشد و پایداری کسب و کار، لازم است یک مدیر عامل رهبری را به یک نقطه متوقف کند و از طریق تیم‌ها به رهبری بپردازد.

افراد پیشرو در تیم‌ها معادل کاپیتان هستند، و رهبری از طریق این افراد مانند مربی‌گری است. زمانی که از وضعیت کاپیتانی به مربی‌گری منتقل می‌شوید، عملکرد سازمانی شما – و همچنین زندگی شخصی شما – بهبود خواهد یافت. اعتماد به تیم خود به شما امکان می‌دهد که بدون تردید وارد تفویض اختیار شوید و انعطاف‌پذیری لازم برای تضمین تعادل مناسب بین کار و زندگی را داشته باشید.

حد و مرزها و انتظارات را مشخص کنید

متاسفانه، به عنوان یک کارآفرین، ممکن است به سفرهایی بی‌فداکار برخورد کنید. در برخی مواقع، شما مجبور به ایجاد تضحیات هستید، که می‌تواند به از دست رفتن یک سفر آخر هفته، بازی ورزشی یا حضور در جلسه هیئت مدیره منجر شود. اما هدف این است که تا حد ممکن از این تضحیات اجتناب شود. تعیین مرزها نیز یک راه خوب برای فهمیدن آنچه که می‌خواهید (و نمی‌خواهید) فدا کنید، است.

این استراتژی نشان می‌دهد که چگونه کارآفرین‌ها به عنوان معامله‌گران عمل می‌کنند، و این برای هر فرد متفاوت است. زمانی را صرف تامل در اینکه چه چیزی برای شما مهم است و چه چیزی می‌تواند قربانی شود، کنید. وقتی این مرزها را شناسایی کردید، با همکاران و عزیزان خود ارتباط برقرار کنید. تعیین مرزهای خود با آنها به شما کمک می‌کند تا کنترلی بر روی وضعیت داشته باشید، انتظارات را واضح کنید و همه را به خوبی آگاه سازید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا