3 نکته برای ایجاد یک فرهنگ واقعی در تجارت شما
اگر شما هم مانند من کارآفرین هستید، سناریویی که کارمندان درخواست افزایش حقوق میکنند، آشنا به نظر میرسد؛ درست است؟ خوب، دقیقاً زمانی که کووید-19 رخ داد، کاملاً برعکس این اتفاق برای من افتاد.
فقط یک یا دو کارمند نبودند. صبح، درست بیرون دفترم! این صفی از کارمندان بود که خواستار افزایش حقوق بودند.
سپاسگزار و در عین حال شوکه شده بودم، پرسیدم: “چرا این کار را میکنید؟”
آنها با قاطعیت گفتند: «ما به اندازه برخی از این افراد به پول نیاز نداریم. آنها فقط میخواستند مطمئن شوند که همه کارمندان به اندازه کافی برای پرداخت صورتحساب خود دارند و کسب و کار در طول این همه گیری قوی باقی میماند.
این فقط یک لحظه تکاندهنده برای من نبود. این یک درس رهبری است که من هرگز به عنوان بنیانگذار یک تجارت با 400 کارمند و بیش از 100 میلیون دلار فراموش نخواهم کرد:
فرهنگ در قلب تجارت شما قرار دارد.
حالا میدانم که فرهنگ اغلب به عنوان یک کلمه رایج مطرح میشود. من فرهنگ را اینگونه تعریف میکنم: به مردم نشان دهید که برایتان مهم است. به آنها نشان دهید که عشق وجود دارد. که شما به دنبال آنها هستید. که شما از راه خود برای کمک به آنها تلاش خواهید کرد.
آیا میخواهید به کارمندان خود نشان دهید که به آنها اهمیت میدهید؟ در اینجا چند روش آزمایش شده و اثبات شده ما آورده شده است.
1. 10%بهتر از رقبای خود پرداخت کنید.
من قانون 10 درصد را از یک مولتیمیلیونری که دارای نمایندگیهای خودرو است، آموختم، صنعتی که نرخ گردش مالی بالایی دارد. به این ترتیب او افراد شگفتانگیزی را جذب کرده است تا با او کار کنند و با او بمانند. حالا چرا این مهم است؟ بر اساس سالها استخدام و آموزش، متوجه شدهایم که کارمندان بزرگ کارهای بیشتری انجام میدهند و مدافع کسبوکار شما میشوند.
مستقیمترین راه برای نشان دادن اینکه منظور شما از تجارت جدی است، پرداخت بالاتر از نرخ بازار یا بهتر از رقبای شماست. مردم میخواهند بدانند که شما آنها را به دلیل کیفیت کار یا استعدادهایشان قدردانی میکنید. در حین نوشتن این مقاله، این موضوع را با آدام، مدیر ارشد اجرایی خود تأیید کردم: ما در واقع بیش از 10٪ پرداخت میکنیم و این برای افراد با موفقیت بالا که میخواهند درآمد خود را افزایش دهند (با پرداخت کارایی و مشوقها) افزایش مییابد.
2.جلسات را فراموش کنید. در عوض با کارمندان خود یک به یک انجام دهید.
جلسات تیم هنوز جای خود را دارند. اما برای من برنده واقعی، جلسات 1 به 1 با کارمندانمان بوده است. حتی با 400 کارمند، من هنوز این نوع جلسات را انجام میدهم! این نحوه ارتباط شما با افراد خود در سطحی بسیار عمیقتر است.
من در حال حاضر قصد دارم هر روز یک ساعت وقت بگذارم تا با 15 کارمند – تقریباً 75 تماس در هفته – ارتباط برقرار کنم تا بتوانم آنها را به خاطر کارشان جشن بگیرم. به همین سادگی است که بگویید «فقط سه دقیقه وقت دارم، اما فقط میخواهم به شما بگویم که این کارهایی که انجام میدهید برای من متمایز است!»
البته، این باید یک تلاش گسترده شرکت باشد. ما هر ماه جلسات هدفگذاری 1 به 1 انجام میدهیم تا مطمئن شویم که هر کارمند مطابق با شاخصهای کلیدی عملکرد خود عمل میکند و از پشتیبانی لازم برای موفقیت برخوردار است.
اکنون، چگونه میتوانید این کار را بهطور سیستماتیک بهعنوان مقیاس کسبوکارتان مانند ما انجام دهید؟ شما به مغز قهرمان حافظه ایالات متحده نیاز ندارید. برای پیگیری عملکرد کارکنان، فقط به یک CRM نیاز دارید.
3.بر آموزش مداوم تمرکز کنید، نه فقط یک بار آموزش.
اکثر شرکتها به مدت یک هفته تا یک ماه به طور فشرده به استخدامهای جدید خود آموزش میدهند و سپس فقط استخدامهای خود را رها میکنند تا همه چیز را بفهمند. به عبارت دیگر، آنها تمرینات پراکنده یا بدتر از آن صفر را انجام می دهند.
و این یک تراژدی است! چرا؟ با آموزش چند صد تکنسین که هزاران فروش داشتهاند، به همین دلیل است که من به آموزش مداوم اهمیت زیادی میدهم: هر چه بهتر تمرین کنید، احتمال وقوع آتشسوزی در کسبوکار شما کمتر خواهد بود و بهترین کارمندان شما مدت بیشتری در این کار باقی خواهند ماند. و به یاد داشته باشید، برای استخدام یک کارمند جدید هزینه بسیار بیشتری نسبت به نگه داشتن یک کارمند موجود دارد. مخصوصا اگر A-player باشند!
برای آموزش مداوم کارکنان خود، در اینجا چیزی است که می توانید ارائه دهید:
- دستورالعمل ها و چک لیست های عملیاتی: این ها دست به دست هم می دهند تا مطمئن شوند که کارمندان شما می دانند هر بار چه کاری باید انجام دهند و چگونه کارها را انجام دهند. اگر می خواهید مقیاس کنید، کل کسب و کار شما باید بتواند کیفیت را به طور مداوم ارائه دهد.
- جلسات آموزشی گروهی: هر روز صبح، کاری را انجام میدهیم که به آن Morning Mojo میگوییم، که در آن اولویتها را هماهنگ میکنیم، استراتژیهای مختلف فروش را ایفا میکنیم و پیروزیها را به عنوان یک تیم جشن میگیریم.
برای کارمندان شما، پرداخت بهتر، انجام یک به یک و آموزش مداوم همه به یک چیز اشاره دارد: شناخت.
فرهنگ در نهایت ایجاد ساختاری برای موفقیت کارکنان و شناخته شدن برای موفقیت هایشان است. هر روز!
به هر حال، اکثر ما بیش از هشت ساعت در روز را در محل کار می گذرانیم. ما همچنین ممکن است با افرادی کار کنیم که واقعاً به ما اهمیت می دهند.
و این همان چیزی بود که آن روز به کارمندانم گفتم: «ما از پس این بر خواهیم آمد. ما یک خانواده هستیم ما به هم می چسبیم.»