اخبار

برخی از رویدادهایی که می توانند جهان را در سال پیش رو شکل دهند

اکثر خبرها، طبق تعریف، قابل پیش‌بینی نیستند.

اما در طول زمان، برخی رویدادها وجود دارند که خبرنگاران می‌دانند آنها رخ می‌دهند. این رویدادها را “رویدادهای مورد انتظار” می‌نامیم.

بعضی از این رویدادها بزرگ‌تر از سایرها هستند و برخی از آنها قابل پیش‌بینی هستند، مثل لرزه‌های زمین.

هنوز کل تأثیر این رویدادها بر جهان را نمی‌دانیم، اما می‌توانیم به اطمینان پیش‌بینی کنیم که موارد زیر در شکل‌دهی به روند سال 2022 و احتمالاً سال‌های بعدی نقش دارند:

1.جشن ملکه

در تاریخ 6 فوریه، ملکه الیزابت دوم برای 70 سال به عنوان ملکه بر تخت سلطنت قرار دارد و در پایان سال، بریتانیا جشن سالگرد پلاتینی او را برگزار می‌کند.

با گذر زمان، نقش سلطنت او می‌تواند تغییراتی در دوره‌های مختلف را نمایان کند، زیرا بریتانیا از یک امپراتوری اصولاً سلسله‌مراتبی به یک کشور مدرن با تنوع فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

تحلیل‌های زیادی در مورد تغییرات زندگی مردم بریتانیا در این دوره خواهد شد، که ما را مجبور می‌سازد تا در زمان‌های سخت‌تر گذشته فکر کنیم.

بعضی به این موضوع پرداخته‌اند که چطور نقش ملکه از یک امپراتوری به یک نماینده برای کشورهای مشترک المنافع تغییر کرده است که در حال حاضر در قدرت و اعتماد به نفس آن‌ها در حال رشد است.

تنها یک ماه پیش، باربادوس – جایی که در طول 200 سال استعمار بریتانیا به بردگی آفریقاییان در تجارت شکر منجر شده بود – جمهوری شد و یک رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت جایگزین ملکه شد.

در همان زمان، پیشنهاداتی وجود داشت که این حرکت باربادوس ممکن است شور و هیجان را در کشورهای مشترک المنافع، مانند جامائیکا، برای دنبال کردن این مسیر افزایش دهد.

این در میان درخواست‌های بیشتر برای جبران خسارت‌ها، تلاش برای اصلاح اشتباهات گذشته و بحرانی است که در آن تأثیر استعمار به طور وسیع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هر چند بسیاری از مردم بریتانیا با شور و شوق منتظر جشن‌های سالگرد در ژوئن هستند، اما بسیاری در سراسر جهان ممکن است این رویداد را فرصتی برای بازنگری در روابط با یک موسسه‌ای که برخی آن را نمادی از تاریخ غنی و گاهاً مورد انتقاد بریتانیا می‌دانند، ببینند.

بعضی دیگر به آینده نگاه می‌کنند. با این حال، در زمانی که ترس از ویروس کرونا در کریسمس مجدداً زنده می‌شود، زود به نظر می‌رسد که بتوانیم بگوییم آینده پس از دوره دوم الیزابت، عصری از چارلز یا پس از کووید خواهد بود.

2.حقیقت ترامپ

دونالد ترامپ ادعا کرده است که قصد دارد تا پایان سه ماهه اول سال 2022، یعنی تا 31 مارس، پلتفرم رسانه اجتماعی جدید خود یعنی TRUTH Social را راه‌اندازی کند.

وی انتظار دارد که این پلتفرم با نام TRUTH Social، با پلتفرم‌هایی مانند توئیتر که پس از اتفاقات شورش‌های کنگره ژانویه 6 او را ممنوع کرده بودند، و همچنین با سرویس‌های پخش ویدئویی مانند نتفلیکس رقابت کند.

این پلتفرم گزارش کرده است که موفق به جمع‌آوری یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از طرف گروهی از سرمایه‌گذاران ناشناس شده و تا سال 2026 پیش‌بینی کرده است که 81 میلیون کاربر داشته باشد.

اما چیزی که هنوز مبهم است، سیاست‌های کاربری این پلتفرم است و اینکه آیا TRUTH به یک مکانی برای حامیان ترامپ و نظرات افراطی تبدیل می‌شود یا خیر.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی موجود در زمینه سرکوب اطلاعات نادرست، سوء استفاده و افراط‌گرایی با فشارهای زیادی مواجه شده‌اند.

ماه اکتبر، TRUTH “شرایط استفاده” خود را منتشر کرده است، اما منتقدان به آن اشاره کرده‌اند که این پلتفرم در معرض خطر تبدیل شدن به “باتلاق تب دار”.

با این حال، اگر ترامپ یا متحدانش در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 نامزد شوند، این پلتفرم ممکن است توسط آن‌ها به عنوان یک ابزار استفاده شود.

این پروژه رسانه‌ای با چالش‌های زیادی مواجه شده است، از جمله تنظیم‌کننده‌های مالی در ایالات متحده که به دنبال یافتن راهی برای ورود شرکت به بازار سهام هستند.

با این حال، با توجه به اینکه این سرمایه‌گذاری می‌تواند مشکلات حقوقی خود را حل کند، آماده به راه‌اندازی شده و با خط‌تولید “دنبال حقیقت” در فروشگاه اپل اپلیکیشن قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا